مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: روزانه به 800 تماس تلفنی مردمی در خصوص کرونا و اطلاع رسانی مراکز ارائه دهنده خدمات به بیماران در سامانه 191 پاسخ داده می شود.
دکتر زهرا اباصلتی با اشاره به اینکه در موج چهارم کرونا به دلیل افزایش ناگهانی بیماران مبتلا و یا مشکوک به کووید-19 تعداد تماس های تلفنی به سامانه 191 افزایش یافت، عنوان کرد: کارشناسان پاسخگو به تماس هایی که در خصوص روند درمان بیماری بود توضیحات لازم را ارائه می دهند علاوه براین بیماران را به نزدیک ترین مرکز جامع خدمات سلامت ارجاع می دهند.
دکتر اباصلتی با بیان اینکه راهنمایی کارشناسان سامانه 191 بستگی به شرایط بیماران متفاوت است، گفت: مادران بارداری که دچار علایم بیماری کرونا می شوند جدا از سایرین به مراکز مراقبتی ویژه مادران باردار راهنمایی می شوند و افرادی که دوران نقاهت خود را تمایل دارند در نقاهتگاه سپری کنند به مرکز تکمیل درمان معرفی می شوند .
وی گفت: همچنین خانواده هایی که به دلیل کرونا دچار بیماری و مشکلات معیشتی شده اند نیز به مسئولان ذی ربط طرح شهید سلیمانی برای دریافت بسته های حمایتی معرفی می شوند.
مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با توجه به شروع واکسیناسیون کووید19 مردم را در خصوص شرایط انجام واکسیناسیون و مراکز در دسترس مردم و چگونگی برخورد با عوارض احتمالی راهنمایی می کنند.
خبرنگار: مریم مومن نژاد