سامانه 191 دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده پاسخگویی به سوالات کرونایی است و شهروندان در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا پیش از هر اقدام برای کسب مشاوره و راهنمایی لازم با این سامانه تماس بگیرند.
مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سئوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار کرد: ارائه مشاوره به مردم در خصوص بیماری کووید ۱۹ در قالب سامانه تلفنی ۱۹۱ از ابتدای شیوع این ویروس راهاندازی شده و همچنان فعال است.
دکتر زهرا اباصلتی با بیان اینکه در شرایط اوجگیری شیوع کرونا شمار تماسهای مردمی افزایش می یابد خاطر نشان کرد: سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد هر روز به مدت ۱۵ ساعت به طور پیوسته از ساعت هشت تا ۲۳ پاسخگوی عموم شهروندان در مورد امور بهداشتی و درمانی است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه در بحران کرونا از سرگردانی مردم در این حوزه و همچنین ازدحام در مراجعه به بیمارستانها جلوگیری کرده است تصریح کرد: در شرایط فعلی روزانه بین هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تماس با سامانه ۱۹۱ پیرامون کرونا برقرار میشود.
مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سئوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: شهروندان در تماس با سامانه ۱۹۱ اطلاعات و مشاوره تخصصی لازم را از کارشناسان آموزشدیده در مورد علائم ابتلا به ویروس کرونا، درمان بیماری کووید ۱۹ و نحوه پیشگیری دریافت میکنند و از این طریق برای معاینه و بررسی طبی به مراکز خدمات جامع سلامت واقع در نزدیکترین محل سکونتشان هدایت میشوند.