مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سئوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: روزانه به بیش از 2 هزار تماس تلفنی شهروندان در قالب سامانه 191 پاسخ داده می شود.
دکتر زهرا اباصلتی در گفتگو با وب دا با بیان اینکه سامانه 191 از ابتدای همه گیری ویروس کرونا راه اندازی شد و تا کنون به بیش از 313 هزار تماس پاسخ داده شده است خاطر نشان کرد: بیماران مشکوک به کرونا توسط کارشناسان این سامانه به نزدیکترین مرکز درمانی محل سکونت معرفی می شوند تا بتوانند خدمات درمانی خود را دریافت کنند.
وی افزود: شهروندان به منظور دریافت مناسب خدمات در مرحله نخست به مراکز خدمات جامع سلامت و درمانگاه های سطح یک مراجعه نمایند و در صورت نیاز به سطوح بالاتر ارجاع می شوند.
مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سئوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: برخی از افراد با بیان این موضوع که هر سال در این ایام دچار آلرژی فصلی می شوند ،عطسه و آب ریزش بینی خود را به آلرژی نسبت می دهند این در حالی است که در پاندمی کرونا اولین شک باید به سمت بیماری شایع برود از همین رو کارشناسان در این خصوص به مردم اطلاع رسانی می کنند.
دکتر اباصلتی ابراز کرد: افرادی که علایم گوارشی مانند اسهال، استفراغ، سردرد، بی حالی و سرگیجه، آبریزش بینی، گلو درد، سردرد، تب و پایداری سرفه های خشک دارند تا زمان مشخص شدن نتیجه تست کرونا باید در قرنطینه بمانند و از مراجعه به مکان های شلوغ پرهیز کنند.
دکتر اباصلتی با بیان اینکه در یک هفته اخیر به بیش از 15 هزار تماس تلفنی پاسخ داده شده است ابراز کرد: سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد هر روز به مدت ۱۵ ساعت به طور پیوسته از ساعت هشت تا ۲۳ پاسخگوی عموم شهروندان در مورد امور بهداشتی و درمانی است.