00340.jpg - 6.96 kBمسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در پیک پنجم کرونا روزانه بیش از 2500 تماس تلفنی در روز پاسخ داده می شود که به دلیل شلوغی خطوط روزانه 400 تا 500 تماس نیز از دست می رود.

دکتر زهرا اباصلتی در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه در پیک پنجم کرونا به دلیل افزایش تعداد بیماران، تماس تلفنی مردم به سامانه 191 افزایش یافته است زیرا مردم در خصوص ابتلا به این بیماری نگران هستند و با کوچکترین اتفاق نگران ابتلا هستند، خاطر نشان کرد: قبل از شروع پیک افرادی که قصد سفر یا شرکت در دورهمی داشتند تست پی سی آر انجام می دادند ولی در حال حاضر تاکید می شود در چنین شرایطی برای انجام تست مراجعه نکنند و اجازه دهند تا افراد مشکوک به ابتلا تست بدهند.

وی با اشاره به اینکه 10 خط تلفن با 20 کارشناس مشغول پاسخگویی به سوالات مردمی هستند اما به دلیل حجم بالای تماس همیشه عده ای در صف انتظار می مانند، بیان کرد: در شرایط فعلی از عموم مردم می خواهیم تا براساس نظام ارجاع برای درمان مراجعه کنند و از حضور در بیمارستانها خودداری کنند چراکه ازدحام دربیمارستانها مانع از اجرای صحیح روند درمان و افزایش احتمال ابتلا به عفونت های بیمارستانی می شود.

دکتر اباصلتی ادامه داد: امیدواریم با افزایش تعداد خطوط بتوانیم خدمات بهتری به بیماران ارایه کنیم .

 

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image