در صورت ابتلا به علائم کرونا، نخستین اقدام تماس با سامانه تلفنی 191 استمسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سئوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: روزانه به  5 هزار تماس تلفنی از طریق سامانه 191 پاسخ داده می شود و در حال حاضر 25 خط تلفنی آماده پاسخگویی به سوالات مردمی است.

دکتر زهرا اباصلتی، در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه در پیک پنجم کرونا تماس های تلفنی مردم با سامانه 191 رشد قابل توجهی یافته بود، به حدی که تعداد زیادی از مخاطبین منتظر پاسخگویی بودند، گفت: در فاز اول 8 خط در اختیار سامانه 191 قرار گرفت و در مرحله بعدی به دلیل کثرت تماس ها این خطوط به 15 مورد افزایش یافت .

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز تعدادی از پزشکان حوزه بهداشت در پاسخگویی به سوالات مردمی با ما همراهی می کنند که برای پاسخگوی پزشکان حوزه بهداشت نیز 10 خط دیگر در نظر گرفته شده است و مجموع آن به 25 خط افزایش یافت.

وی ادامه داد: برخی از تماس های مردمی به دلیل دریافت پاسخ سوالاتی است که در سامانه ها و پایگاه های اطلاع رسانی ذکر شده و می توانند پاسخ سوالات خود را از روش های دیگری به دست آورند.

دکتر اباصلتی بیان کرد: سامانه 191 برای پاسخگویی به سوالات مردمی در خصوص علایم بیماری، قرنطینه بیماران و سامانه نظام ارجاع است .

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image