25 خط تلفنی سامانه 191 آماده پاسخگویی سوالات مرتبط با کرونا مردم استمسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سئوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر روزانه 5200 تماس تلفنی در سامانه 191 پاسخ داده می شود که 40 درصد آن پیرامون بیماری کرونا، علایم و فرایند ارجاع است.

دکتر زهرا اباصلتی، در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه 40 درصد تماس ها نیز در خصوص واکسیناسیون است، خاطر نشان کرد: مراکز تزریق واکسن بر روی سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عموم مردم معرفی شده است.

وی ادامه داد: 10 درصد تماس ها نیز در خصوص مادران باردار دارای علایم است که از طریق نظام ارجاع به مراکز درمانی سطح دو و سطح یک ارجاع داده می شوند وتا بهبودی کامل، مراقبین سلامت پیگیر احول آنها هستند.

دکتر اباصلتی گفت: 10 درصد تماس های مردمی نیز در خصوص مشکلات معیشتی است که در پی انتشار بیماری کرونا و تعطیلی برخی مشاغل ایجاد شده است که این افراد به خیرین معرفی می شوند تا از کمک های معیشتی بهره مند شوند .

وی با اشاره به اینکه پزشکان مراکز بهداشت نیز مانند کارشناسان پاسخگوی سوالات مردمی هستند، گفت: پزشکان آنکالی نیز در این سامانه خدمت رسانی می کنند که زمانی که کارشناسان پاسخ سوال مخاطب را نمی دانند ، سوال از پزشکان پرسیده می شود ودر تماس بعدی به مخاطب اطلاع داده می شود.

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image