مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سئوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر روزانه 5200 تماس تلفنی در سامانه 191 پاسخ داده می شود که 40 درصد آن پیرامون بیماری کرونا، علایم و فرایند ارجاع است.
دکتر زهرا اباصلتی، در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه 40 درصد تماس ها نیز در خصوص واکسیناسیون است، خاطر نشان کرد: مراکز تزریق واکسن بر روی سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عموم مردم معرفی شده است.
وی ادامه داد: 10 درصد تماس ها نیز در خصوص مادران باردار دارای علایم است که از طریق نظام ارجاع به مراکز درمانی سطح دو و سطح یک ارجاع داده می شوند وتا بهبودی کامل، مراقبین سلامت پیگیر احول آنها هستند.
دکتر اباصلتی گفت: 10 درصد تماس های مردمی نیز در خصوص مشکلات معیشتی است که در پی انتشار بیماری کرونا و تعطیلی برخی مشاغل ایجاد شده است که این افراد به خیرین معرفی می شوند تا از کمک های معیشتی بهره مند شوند .
وی با اشاره به اینکه پزشکان مراکز بهداشت نیز مانند کارشناسان پاسخگوی سوالات مردمی هستند، گفت: پزشکان آنکالی نیز در این سامانه خدمت رسانی می کنند که زمانی که کارشناسان پاسخ سوال مخاطب را نمی دانند ، سوال از پزشکان پرسیده می شود ودر تماس بعدی به مخاطب اطلاع داده می شود.