200.jpg - 8.24 kBعضو کمیته بهداشت ستاد مدیریت مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان تماس‌های روزانه با سامانه تلفنی 191 پاسخگویی به سؤالات کرونایی به بیش از 15 هزار تماس در روز رسیده است.

دکتر زهرا اباصلتی در گفتگو با  وب دا، اظهار کرد: سامانه 191 با هدف پاسخگویی به سؤالات کرونایی مردم همه روزه در 3 شیفت کاری 5.5 ساعته از ساعت 7:30 الی 24 فعال است.

وی افزود: این مرکز با 30 خط و 30 اپراتور فعال بوده و بیشترین سؤالات در موضوعات علائم، تداخلات، واکسن و مراکز واکسیناسیون بوده، ضمن اینکه در هر شیفت کاری یک پزشک فعال داریم تا پاسخگوی موارد تخصصی باشد.

عضو کمیته بهداشت ستاد مدیریت مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه میزان تماس‌های روزانه با سامانه تلفنی 191 پاسخگویی به سؤالات کرونایی به بیش از 15 هزار تماس در روز و میانگین 5 هزار تماس در هر شیفت کاری رسیده است، خاطرنشان کرد: نکته مهم در میزان تماس‌های بالا اعتماد مردم به سامانه 191 بوده و اینکه پاسخگویی بسیارخوب کارشناسان این سامانه موجب استقبال مردم از این سامانه و دعوت دیگران به سمت آن بوده است.

دکتر اباصلتی تصریح کرد: مردم وقتی تماس می‌گیرند اضطراب و استرس زیادی دارند، اما وقتی پاسخ خود را دریافت می‌کنند به آرامش قابل توجهی می‌رسند و نیروهای خدوم سامانه 191 را دعا می‌کنند که این امر، بهترین هدیه برای آنان است و خستگی را از تنشان خارج می‌کند.

وی تأکید کرد: مردم وقتی که آرامش می‌گیرند با خیال راحت اقدام لازم را صورت می‌دهند و از مراجعه مستقیم به بیمارستان هم پرهیز می‌کنند، چیزی که برای سلامتی خودشان و بیمارشان بسیار حائز اهمیت است، زیرا ممکن است که فرد اصلاً نیازی به بیمارستان نداشته باشد و با مراجعه بی‌دلیل برای خودش و همراهش ایجاد مشکل کند.

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image