عضو ستاد اجرایی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: تماس های تلفنی مردمی با سامانه 191 در دوران پیک پنجم کرونا به شدت افزایش یافت اما خوشبختانه در حال حاضر تماس مردمی رو به کاهش و بیشتر حول محور واکسیناسیون است.
دکتر زهرا اباصلتی در گفتگو با وب دا با بیان اینکه خوشبختانه حدود یک هفته است که این آمار روبه کاهش بوده و بیشتر سوالات مردمی پیرامون واکسیناسیون است خاطر نشان کرد: در اوج پیک کرونا روزانه 15 هزار تماس تلفنی بااین سامانه انجام می شد که خوشبختانه در حال حاضر به روزی 8 تا 9 هزار مورد رسیده است.
وی ادامه داد: گروه های سنی مجاز برای واکسیناسیون و مراکز واکسیناسیون از مهمترین سوالات مردمی در روزهای گذشته است.
عضو ستاد اجرایی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: زمان مورد نظر بعد از بهبودی از بیماری کرونا برای انجام واکسیناسیون، تداخلات دارویی و شرایط قبل و بعد از واکسیناسیون از جمله مهمترین موضوعاتی است که مورد نظر مردم است.
دکتر اباصلتی ابراز کرد: در حال حاضر 30 خط فعال از ساعت 7.30 الی 24 در حال پاسخگویی به سوالات مردمی است و پزشکان آنکال نیز برای برخی سوالات تخصصی مردم حاضر هستند.