مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تعداد تماس های تلفنی مردم در دوران پیک بیشتر در خصوص بیماری کرونا بود ولی اکنون بیشتر تماس ها حول محور واکسیناسیون است و در روز 15 هزار تماس به سامانه تلفنی191 ثبت می شود.
دکتر اباصلتی در گفتگو با وب د ا با اشاره به اینکه 60 درصد تماس های تلفنی با سامانه191 در خصوص واکسیناسیون است، خاطر نشان کرد: در شرایط پیک بیماری حجم تماس های تلفنی به شدت افزایش یافته بود و بیشتر تماس ها در خصوص علائم بیماری و معرفی مراکز جامع خدمات سلامت بود .
وی با بیان اینکه با فروکش کردن بیماری مردم دغدغه واکسیناسیون را نیز دارند و بیشتر سوالات در خصوص انواع واکسن ها و مراکز واکسیناسیون و رده های سنی که می توانند در حال حاضر واکسن دریافت کنند ، است، تصریح کرد: در اوج پیک نیز روزانه 15 هزار تماس تلفنی در سامانه 191 ثبت شده بود.
دکتر اباصلتی با اشاره به اینکه در هر شیفت پاسخگویی تلفن یک پزشکان آنکال حضور دارد تا به سوالاتی که کارشناسان نمی توانند به آنها پاسخ دهند ، رسیدگی کنند، گفت: سامانه همچنان تا ساعت 24 در حال پاسخگویی به سوالات مخاطبان است.