مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه پاسخگوی 2500 تماس مردمی با سامانه تلفنی 191 هستیم که 60 درصد مجموع تماسها با موضوع واکسن کرونا بوده است.
دکتر زهرا اباصلتی در گفتگو با وب دا، اظهار کرد: از دهه دوم آبان ماه نوع تماسهای مردم با سامانه تلفنی 191 تفکیک شده و روزانه پاسخگوی 2500 تماس مردمی با این سامانه تلفنی هستیم که از این تعداد 1500 مورد و معادل 60 درصد در موضوع واکسن کرونا، 750 تماس و معادل 30 درصد در سایر موارد و 250 تماس و معادل 10 درصد در موضوع بیماری کرونا بوده است.
وی تصریح کرد: در هفتههای قبل عمده تماسهای مردم با سامانه تلفنی 191 بر روی موضوع معضل واکسنهراسی بود که خوشبختانه این دغدغه بیدلیل مردم با راهنمایی صورت گرفته از سوی کارشناسان کاهش یافته و توصیههای انجام شده در خصوص اقناع سازی مثمرثمر واقع شده و افزایش میزان حضور مردم در مراکز واکسیناسیون کرونا را به همراه داشته است، هرچند که کافی نیست و معتقدیم که این حضور باید بیشتر باشد که تا قبل از آغاز موج ششم بحران کرونا تمام گروه های هدف واکسینه شوند.
مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضرتزریق دُزهای اول و دوم واکسن کرونا به افراد بالای 12 سال و دُز سوم این واکسن هم به گروههای خاص جامعه تزریق میشود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دُز سوم به افراد بالای 60 سال 4 ماه پس از دریافت دُز دوم تزریق میشود.
دکتر اباصلتی افزود: برخی از مردم در تماسهایشان اعلام می دارند که تاریخ و نوع واکسن خود را فراموش کردهاند که در این راستا افراد میتوانند به راحتی کارت واکسن اینترنتی خود را از سایت: www.vcr.salamat.gov.ir دریافت کنند.