مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: تماس های مردمی با سامانه 191 طی روز گذشته به 2 هزار تماس رسیده است که بیشتر سوالات پیرامون دز سوم واکسیناسیون کرونا است.
دکتر زهرا اباصلتی در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه تماس های مردمی از روزانه هزار تماس به روزانه 2 هزار تماس افزایش یافته است، بیان کرد: بیشتر سوالات مردم در خصوص زمان تزریق دز سوم واکسن با توجه به مدل واکسنی که دریافت کرده اند می باشد.
وی ادامه داد: کارشناسان با 15 خط به سوالات مردمی پاسخ می دهند، البته در صورت افزایش تماس های مردمی امکان افزایش خطوط تلفن تا 30 خط نیز وجود دارد.
دکتر اباصلتی با بیان اینکه سوالات مردم بیشتر در خصوص واکسیناسیون است و درصد کمی از تماس ها نیز در خصوص علایم سویه امیکرون می باشد، بیان کرد: به مردم آموزش داده می شود که علایم سویه امیکرون با سایر سویه متفاوت نیست و روش های درمانی یکسانی دارد البته همچنان استفاده از ماسک و توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون در جلوگیری از وخامت حال بیماران و عدم ابتلا به بیماری نقش پررنگی دارد.