چاپ

 همیشه دغدغه ارزیابی عملکرد دانشجویان دکتری تخصصی در گروه آموزش پزشکی را داشته ام

دکترای تخصصی آموزش پزشکی و عضو هیأت علمی گروه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به علاقمندی به حوزه ارزیابی دانشجو و دغدغه ام در زمینه ارزیابی عملکرد دانشجویان دکتری تخصصی در گروه آموزش پزشکی، مداخله ای را در این زمینه در گروه انجام دادیم که به لطف خدا، عنوان فرآیند برتر دانشگاه را به خود اختصاص داد.

دکتر سمیه اکبری فارمد در حاشیه هجدهمین جشنواره شهید مطهری در گفتگو با وبدا پیرامون سوابق علمی خود اظهار کرد: از سال 97 به عنوان عضو هیأت علمی، فعالیت علمی خود را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز کردم و از سال 1401 نیز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول فعالیت هستم که به لطف خدا در این دوره شش ساله، صاحب 12 فرآیند دانش پژوهی آموزشی برگزیده در سطح کشوری و دانشگاهی بوده ام.

برگزیده برتر هجدهمین جشنواره آموزش پزشکی همچنین گفت: امسال موفق شدیم در دو فرآیند حائز کسب رتبه شویم. رتبه اول در حیطه ارزیابی دانشجو و حیطه مدیریت و رهبری آموزشی و رتبه سوم در حیطه یاددهی-یادگیری بوده است.

دکتر اکبری فارمد درباره فرآیند گزینش برترین های جشنواره هم گفت: با توجه به علاقمندی به حوزه ارزیابی دانشجو و دغدغه ام در زمینه ارزیابی عملکرد دانشجویان دکتری تخصصی در گروه آموزش پزشکی، مداخله ای را در این زمینه در گروه انجام دادیم و پس از تعیین صلاحیت های مورد انتظار از فارغ التحصیلان رشته تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی و مشخص نمودن میزان غرقه شدن در تجربیات، پورت فولیوی فیزیکی طراحی و سپس به صورت الکترونیکی طراحی و پیاده سازی شد و دانشجویان اقدام به تکمیل آن نموده و در نهایت مورد ارزشیابی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این مداخله آموزشی مؤثر پس از انتشار و دریافت نقد دیگران در قالب دانش پژوهشی آموزشی با عنوان " طراحی، بکارگیری و ارزشیابی پورت فولیوی الکترونیکی دکترای تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی" ارائه و حائز رتبه اول شد و امیدوارم بتوانیم با بکارگیری ارزیابی های سازنده، متنوع و متناسب، از پتانسیل ارزیابی دانشجو در زمینه ارتقای یادگیری دانشجویان، تربیت فارغ التحصیلان توانمند و ارتقاء سطح پاسخگویی اجتماعی بهره مند شویم.

0144.jpg - 183.96 kB