عضویت هفت هزار دانشجو در سامانه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • PDF

مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از عضویت هفت هزار دانشجو در سامانه آموزش مجازی علوم پزشکی مشهد در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش وب دا: دکتر اسدی، مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نخستین دانشگاه‌ها بوده که در سال ۸۶ با امکانات محدود فعالیت‌های خود را در زمینه آموزش مجازی آغاز کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشرفت بسیار خوبی داشته و در حوزه‌های مختلفی نظیر آموزش مداوم پزشکان ، آموزش ضمن خدمت کارکنان، توانمندسازی و ارتقای اعضای هیات علمی و درنهایت آموزش دانشجویان و تاسیس رشته های کاملا مجازی گسترش پیداکرده است.

وی بابیان اینکه بحث نرم‌افزارهای تخصصی از مسائل بااهمیت این مرکز بوده است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته توانسته‌ایم در زمینه نرم‌افزارهای مدیریت و یادگیری الکترونیک به توسعه‌ی مناسبی دست‌یابیم؛ درحال حاضر نیز مشغول آماده‌سازی نرم‌افزارهای جدیدتر  هستیم.

دکتر اسدی تولید محتوای آموزشی را از سیاست‌های پایه ای مرکز آموزش مجازی دانست و افزود: تولید محتوای درسی و ایجاد درس‌های تکمیلی در مرکز آموزش مجازی با همکاری اساتید گروه‌های مربوطه انجام می‌شود؛ همچنین ارائه محتوای درسی مرجع جهت استفاده دانشگا ه های علوم پزشکی‌ کشور یکی از برنامه‌های ما برای سال آینده است.

مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص فعالیت‌های انجام‌شده در نیمه اول سال جاری خاطرنشان کرد: تولید محتواهای آموزشی در زمینه مفاهیم سلامت، بهداشت، پزشکی و درمان برای عموم مردم از طریق سایت‌آپارات (Http://www.aparat.com/mums) و تلگرام ازجمله فعالیت‌های این مرکز بوده که مورد استقبال مخاطبان قرارگرفته است.

وی از عضویت هفت هزار دانشجو در سامانه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نیمه اول سال جاری خبر داد و عنوان کرد: آماده‌سازی مجموعه سخنرانی‌های مهارت‌های تحصیلی به‌صورت لوح فشرده برای دانشجویان جدید الورود و برگزاری امتحانات به‌صورت الکترونیک از فعالیت‌های خوب مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

راه‌اندازی رشته مجازی آموزش  بهداشت در مقطع کارشناسی ارشد

دکتر اسدی با اشاره به اینکه دو رشته مجازی آموزش پزشکی و جامعه نگر در مقطع کارشناسی ارشد توسط بخش آموزش مجازی علوم پزشکی مشهد تولید محتوا می‌شود، ادامه داد: با توجه به طرح تحول و نوآوری آموزش پزشکی،  پیگیر دریافت مجوز راه‌اندازی رشته مجازی آموزش بهداشت در مقطع کارشناسی ارشد از سوی شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم.

مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اذعان کرد: با توجه به اینکه سیستم‌های آموزش الکترونیک قدیمی تنها امکان آموزش چند صد نفر را به‌طور همزمان فراهم می‌کند، بنابراین درصدد ایجاد نسل جدید از سیستم‌های آموزش الکترونیک تحت عنوان MOOC هستیم که ظرفیت آموزش چند هزار نفر را به‌طور همزمان دارد.که در این راستا اولین سامانه آزمایشی MOOC در سطح دانشگاههای علوم پزشکی در سطح کشور به آدرس Http://mooc.mums.ac.ir در دسترس قرار دارد.

وی امکانات زیرساختی این مرکز را بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: خوشبختانه مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی توانسته به‌خوبی از طرح تحول و نوآوری آموزش بهره‌مند شود، به‌گونه‌ای که این مرکز استانداردترین مرکز آموزش مجازی در بین دانشگاه های علوم پزشکی‌ کشور است و از جمله قابلیت های پیشرفته آن مجهز بودن به اتاق تله کنفرانس و سامانه وبینار به آدرس Http://webinar.mums.ac.ir می باشد.

توسعه آموزش الکترونیک مهم‌ترین رسالت دانشگاه علوم پزشکی مجازی

دکتر اسدی در خصوص تأسیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی اظهار کرد: توسعه آموزش الکترونیک مهم‌ترین رسالت دانشگاه علوم پزشکی مجازی بوده است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این کار ضرورت و اهمیت توجه به روش های آموزشی نوین مبتنی بر فناوری را درک کرده و از اولویت های سیاست گذاری خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز آموزش مجازی این دانشگاه ارتباط بسیار خوب و نزدیکی با دانشگاه علوم پزشکی مجازی دارد، ادامه داد: توسعه توانمندسازی اعضای هیات علمی، ایجاد دروس استاندارد، آموزش بدو ورود اعضای هیات علمی، تولید محتوای آیین‌نامه‌هایی نظیر استخدامی و پژوهشی ازجمله وظایف محول شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مجازی به دانشگاه مشهد است که تا پایان سال جاری آماده خواهد شد.

لزوم مشارکت اعضای هیات علمی در برنامه‌های آموزش مجازی

وی بر مشارکت اعضای هیات علمی در برنامه‌های آموزش مجازی ازجمله تولید محتوا و یادگیری تأکید کرد و افزود: تحول‌گرایی، آموزش سیستماتیک و قابل ثبت از مزایای مهم آموزش مجازی است،که بدون همکاری و مشارکت موثر اعضای هیات علمی محقق نخواهد شد.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات درباره ی آموزش مجازی دانشگاه، درس های در حال ارائه و اخبار مرتبط به سایت آموزش مجازی دانشگاه به آدرس Http://elearning.mums.ac.ir مراجعه نمایند.

 


 

نام نویسی از پذيرفته شدگان نهایی آزمون پذيرش دستيار تخصصي پزشک خانواده

  • PDF

نام نویسی از پذیرفته شدگان نهایی آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده سال تحصيلي 96-95 دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد.

به گزارش وب دا، پذيرفته شدگان باید برای نام نویسی مراحل ذيل را به ترتيب انجام دهند:

      مرحله اول :داوطلبان برای اطلاع از نحوه سپردن تعهد محضری می توانند یه سایت دفتر امور حقوقی دانشگاه به آدرس http://www.khorasannotary.ir/inforasmi.php  مراجعه نمایند .ضمناً نامه معرفی به آن دفتر ارسال شده است.

 مرحله دوم:  پذيرفته شدگان مي بايد پس از سپردن تعهد محضری براي ثبت نام حضوري از تاریخ 13/9/95 لغایت 15/9/94 با در دست داشتن مدارک  به اداره تحـصیلات تکـمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نشانی خیابان سناباد  بین سناباد7 و 9 مراجعه کنند.

مدارک مورد نياز جهت ثبت نام حضوري :

1-  12 قطعه عکس 4*3 جديد پشت نويسي شده.

2- اصل و یک سري تصوير از تمام صفحات شناسنامه ، کارت ملي (پشت و رو) ،(کارت پايان خدمت يا معافيت از خدمت نظام وظيفه به صورت  کارت هوشمند یا گواهی تعویض از مرکز پلیس+10 و در صورت داشتن کارت قدیمی )

3-اصل و تصوير پروانه دائم پزشکي - ،‌پايان طرح يا معافيت از طرح.

4-  ارائه گواهی از سازمان نظام پزشکی مبنی بر لغو پروانه مطب(برابر بند 1 مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه مورخ 15/4/93 ثبت نام از پذیرفته شدگان منوط به ارائه گواهی می باشد)

 5-  گواهي عدم بدهي به صندوق رفاه دانشجويان وزارت متبوع( فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي از ارائه مدرک مذکور معاف مي باشند.)

6-  ارائه اصل مدارک لازم براي استفاده کنندگان از سهميه رزمندگان و ايثارگران،‌ سهميه مناطق محروم.

7-  تصوير سند تعهد محضري سپرده شده( با توجه به سهميه پذيرش).

8- موافقت نامه بدون قيد و شرط در خصوص ثبت نام و ادامه تحصيل از بالاترين مقام مسئول اجرايي ذيربط در استان مربوطه براي مستخدمين رسمي و پيماني دانشگاه هاي علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني يا وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادها.

9-  ارائه حکم ماموريت آموزشي يا مرخصي بدون حقوق براي پذيرفته شدگان که در استخدام رسمي، پيماني  وزارتخانه ها، سازمانها، نهادها و... مي باشند.( بديهي است تاريخ اجراي حکم مي بايست از تاريخ شروع دوره دستياري باشد.)

10-  فرم تعهد مبنی بر عدم مغایرت و مندرجات با اصل مدارک.

11-  مدرک مبنی بر معدل دروه پودمانی MPH

12-    تکمیل فرم هاي  مشخصات فردي، گزينش،در زمان ثبت نام حضوری

راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی از مهرماه آینده

  • PDF

قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت از راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی در مدت زمان ترم جدید تا مهرماه آینده خبر داد. 

دکتر حمید اکبری، قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با وب دا؛ بابیان اینکه ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مجازی یکی از محورهای اساسی طرح تحول آموزش است، اظهار کرد: ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مجازی به‌منظور فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم جهت ارائه دروس مختلف به‌صورت مجازی برای استفاده دانشجویان و اساتید در تمام نقاط کشور مصوب شده است.

وی افزود: ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مجازی یکی از برنامه‌های جدی معاونت آموزشی وزارت بهداشت بوده، بنابراین از ترم جدید یا حداکثر مهرماه آینده راه‌اندازی خواهد شد و بر اساس این مصوبه دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند تا ۲۰ درصد از دروس خود را به‌صورت مجازی ارائه دهند.

دکتر اکبری با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشگاه های علوم پزشکی به دنبال آماده‌سازی برنامه‌های خود جهت ارائه به دانشگاه علوم پزشکی مجازی هستند، تصریح کرد: در حوزه گروه معارف اسلامی اقدامات بسیار خوبی در زمینه محتوا دروس و سایر برنامه‌ها به‌منظور ارائه به دانشگاه علوم پزشکی مجازی صورت گرفته،که بر این اساس می‌تواند بخشی تحت عنوان دانشکده معارف اسلامی را زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مجازی قرارداد.

وی با اشاره به نشست معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در ۱۸ آذرماه جاری در اصفهان برگزار خواهد شد، اذعان کرد: مباحث زیرساختی آموزش و ارتقا آن، برنامه‌های درسی، برنامه‌ریزی‌های آموزشی، بحث استاد مشاور و چگونگی استفاده از سیستم مجازی ازجمله موضوعاتی است که در نشست معاونین آموزشی در اصفهان مطرح خواهد شد.

دکتر اکبری تأکید کرد: با توجه به ارتباط معاونت آموزشی و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگا ه ها جهت برنامه‌ریزی و هماهنگی ارائه دروس معارف اسلامی که درصدی از درس‌های دانشگاه علوم پزشکی را نیز تشکیل می‌دهد،  بر این اساس مسائل و مشکلات دروس گروه معارف اسلامی یکی از موضوعات بسیار مهم در نشست معاونین آموزشی خواهد بود.

قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت از کمبود جدی هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: بر اساس استانداردهای موجود در حال حاضر با کمبود حدود ۸ الی 10 هزار عضو هیات علمی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته توانسته‌ایم مجوز یک هزار نفر جهت جذب هیات علمی را از سازمان مدیریت دریافت کنیم که این رقم زمانی که بین ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور تقسیم شود، سهم هر دانشگاه تنها ۳۰ نفر و دانشگاه‌های کوچک‌تر ۵ نفر خواهد بود؛ بنابراین امیدواریم با پیگیری‌های جدی که از سوی وزیر بهداشت در این زمینه صورت گرفته بتوانیم در سال جاری مجوزهای بیشتری را کسب کنیم.

قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت:طرح آمایش سرزمینی وزارت بهداشت الگو می‌شود

  • PDF

قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به موفقیت وزارت بهداشت در ایجاد مناطق آمایشی گفت:  طرح  آمایش سرزمینی وزارت بهداشت به‌عنوان الگو مورداستفاده وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرد.

به گزارش وب دا، دکتر حمید اکبری، قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست هم‌اندیشی معاونین آموزشی کلان مناطق آمایشی کشور که در سالن شورای بیمارستان قائم (عج)برگزار شد، با اشاره به تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، معاونت آموزشی و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت که زمینه تعالی فعالیت‌های گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های علوم پزشکی و ارتقاء اعضای هیات علمی ایشان را فراهم آورده است. ، اظهار کرد: در این تفاهم‌نامه پتانسیل‌های خوبی وجود دارد که بعضی از محورهای آن اجرایی شده، ولی بسیاری از موضوعات آن موردتوجه قرار نگرفته است،  بنابراین دانشگاه‌ها باید گام‌هایی در جهت اجرایی کردن آن بردارند.

وی ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مجازی را ازجمله برنامه‌های معاونت آموزشی وزارت عنوان کرد و افزود: آموزش مجازی ظرفیتی بوده که باید با همکاری دانشگاه‌ها و مناطق آمایشی از آن استفاده کرد؛ همچنین جهت بارگذاری محتوا و مطالب وجود یک دستورالعمل مناسب ضروری است.

دکتر اکبری تصریح کرد: در معاونت آموزشی و پژوهشی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها درزمینهٔ آموزش مجازی اقدامات خوبی انجام‌گرفته که بر این اساس می‌توان بخشی تحت عنوان دانشکده معارف اسلامی را زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مجازی قرارداد.

 قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت بابیان اینکه گزارش اقدامات مناطق آمایشی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و در حضور ريیس‌جمهور ارائه‌شده است، به تأکید ريیس‌جمهور بر استفاده از ظرفیت آمایش برای اجرای برخی امور کشور به‌صورت منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: با توجه به موفقیت وزارت بهداشت در اجرای طرح آمایش سرزمینی که حاصل زحمات همکاران در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور است ، در جلسه شورای انقلاب فرهنگی مقرر شد تا الگوی مناطق آمایشی وزارت بهداشت مورداستفاده وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی نیز قرار گیرد تا شبکه‌های علمی بین بخشی راه‌اندازی شود.

وی از کمبود جدی هیات علمی در وزارت بهداشت خبر داد و عنوان کرد: به‌عنوان‌مثال در منطقه هشت آمایشی وضعیت هیات علمی بسیار نامناسب است و پنجاه‌درصد با استانداردهای لازم فاصله دارد.

وی ادامه داد: دریافت دو الی سه هزار مجوز در سال جاری از سازمان مدیریت جهت جذب هیات علمی می‌تواند در بهبود وضعیت دانشگاه‌ها مؤثر باشد.