آشنایی با آخرین دستاوردها و یافته های علمی؛ رویکرد مرکز آموزش مداوم

  • PDF

دانشگاه علوم پزشکی مشهد دومین دانشگاه کشور در راه اندازی مرکز مهارت های حرفه ایمدیر مرکز آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آشنایی با آخرین دستاوردها و یافته های علمی، از مهمترین اهداف و رویکردهای آموزشی این مرکز به شمار می رود.

دکتر دهقان نیری در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه حضور در دوره های آموزش مداوم پیرو مصوبه سال 75 مجلس شورای اسلامی، برای  اعضای جامعه علوم  پزشکی و دانش آموختگان کارشناسی وبالاتر گروه های پزشکی به صورت موظفی است ، اظهار کرد: در همین راستا بسیاری از رشته های پرستاری، بینایی سنجی، فیزیوتراپی و... مشمول این قانون هستند وباید در دوره های آموزش مداوم شرکت کنند.

وی با بیان اینکه همچنین گروه پزشکی و دندان پزشکی نیز باید در این دوره های آموزش مداوم شرکت کنند و سالانه 25 امتیاز آموزش مداوم را کسب کنند، خاطر نشان کرد: در این مرکز دوره های آموزشی در قالب حضوری و غیر حضوری برای گروه های هدف برگزار می شود.

مدیر مرکز آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص محورهای برنامه های غیر حضوری گفت: برنامه های غیر حضوری شامل کنفرانس، همایش و یا بسته آموزشی مجازی است که به صورت آنلاین و یا آفلاین در سامانه بارگذاری می شود و جامعه هدف باید از آن استفاده کنند.

دکتر دهقان نیری با اشاره به اینکه تمام ساز وکارهای اداری توسط سامانه کشوری انجام می شود و تاکنون نزدیک به 25 هزار نفر از مشهد از طریق سامانه در آموزش مداوم شرکت کردند، افزود: تاکنون یک هزار برنامه اجرا شده ودر سه ماه اول سال 360 برنامه حضوری برای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده است ، علاوه براین در حوزه برنامه غیر حضوری مرکز آموزش مداوم مشهد نیز فعال بوده است  به صورتی که بیش از 60 برنامه فعال در سامانه ثبت شده که همه کشور می توانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه 18 برنامه نیز در حوزه آموزش در دست تولید است، علاوه براین بیش از 9 هزار نفر در برنامه های غیر حضوری شرکت کردند، عنوان کرد: مرکز آموزش مداوم در راستای ارتقای کیفی برنامه ها، ارزشیابی دقیقی انجام خواهد داد و برنامه الکترونیک ارزشیابی حضور در دوره های آموزشی را فعال می کند.

مدیر مرکز آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در حوزه تولید برنامه های مجازی نیز حداقل هر سال 50 برنامه جدید تولید می شود که این برنامه های جدید یا از طریق واسپاری به شرکت های خصوصی و یا از طریق مرکز آموزش مجازی تولید خواهد شد.

دکتر دهقان نیری با اشاره به اینکه علاوه براین در بحث برنامه های حضوری و غیر حضوری به منظور تحکیم یافته های قبلی و به روز کردن اطلاعات و آشنایی با مطالب جدید و آخرین یافته های علمی هر ساله نیاز سنجی آموزشی صورت می گیرد، ابراز کرد: برای نیازسنجی، نقطه نظر گروه های آموزشی دانشگاه و سازمان های درگیر مانند بیمه ها و پزشک قانونی را جویا می شویم.

وی ادامه داد: براساس نتایج نیاز سنجی تعیین اولویت های آموزشی انجام می شود و اکثر برنامه ها  منطبق با اولویت های آموزشی برای همه فارغ التحصیلان علوم پزشکی و پزشکان بخش خصوصی و خیریه، دولتی و اعضاء هیات علمی انجام می شود البته اعضا هیات علمی می توانند از طریق سخنرانی و یا شرکت در برنامه ها حضور یابند، نکته حائز اهمیت این موضوع است که برای هیچ کس معافیت از کسب امتیاز وجود ندارد.

مدیر مرکز آموزش مهارت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یک بخش از آموزش مداوم، دوره کوتاه مدت حرفه ای است که در آن یک مهارت یا دانش عملی ارائه می شود، عنوان کرد:  این دوره ها که در بازه زمانی بیش از 2 هفته و کمتر از 6 ماه به مخاطبان ارائه می شود مهارتهایی به مخاطبان آموزش داده می شود که  از دو سال پیش اجرای این کار به مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای سپرده شده است.

دکتر دهقان نیری با اشاره  به اینکه  مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای از دو سال گذشته از مرکز ملی آموزش مداوم  جدا شد، بیان کرد:  دانشگاه علوم پزشکی مشهد دومین دانشگاهی بود که توانست مجوز مرکز آموزش مهارت حرفه ای را کسب کند و در پی آن دوره های مهارتی حرفه ای  را برای اعضای جامعه پزشکی( دوره هایی مانند اندوسکوپی و سی تی اسکن و ام آر آی و...)برگزار کند.

وی بیان کرد: مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای تاکنون 17 برنامه در کشور مصوب شده است ودر دانشگاه  7 برنامه تصویب شد که یکی از این برنامه ها در حال اجراست .؛ علاوه براین مرکز جامع مهارت بالینی یک عرصه برای آموزش مهارتی و حرفه ای است و اکثر برنامه با این امکانات آموزشی مانند مولاژ برای مخاطبان برگزار می شود.

 

 

انتصاب رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • PDF

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حکمی رییس دانشکده داروسازی این دانشگاه را منصوب کرد.

به گزارش وب دا،دکتر محمد رضا دارابی در این حکم ضمن قدردانی از دکتر علی بدیعی در دوران تصدی مسئولیت، دکتر بیژن ملائکه نکویی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را به عنوان رییس دانشکده داروسازی منصوب نموده است.

 رعایت استانداردهای علمی و آموزشی به منظور تربیت دانش آموختگان متعهد ، متخصص و کارآمد ،توجه ویژه به حوزه آموزش و بکارگیری روشهای نوین آموزشی در دانشکده داروسازی با هدف ورود و کارآمدی هرچه بیشتر دانش آموختگان داروسازی در چرخه سلامت و صنعت،حفظ جایگاه اعضای هیات علمی فرهیخته وپیشکسوت درعین توجه ویژه وعادلانه به اعضای هیات علمی جوان بعنوان آینده سازان دانشگاه ،ایجاد گروه های آموزشي جدید نظیر اقتصاد و مدیریت دارو، داروسازی هسته ای و تقویت گروه داروسازی بالینی با هدف مشارکت بیشتر در تصمیم سازی های مهم حوزه دارو با نگاه اجتماع محور ،حفظ سرآمدی پژوهشی دانشکده داروسازی و سوق دادن هرچه بیشتر پژوهشها به سوی فناوری و تعامل باصنعت با حفظ و ارتقاء کیفی آموزشی دانشکده ،ایجاد انگیزه، افزایش نشاط و تحرک حقیقی دردانشجویان دانشکده داروسازی و جلب مشارکت همه ایشان در راستای تحقق اهداف دانشگاه،بهبود کیفیت ارائه آموزش و خدمات دارویی در داروخانه های آموزشی دانشگاه،ساماندهی حضور دانشجویان داروسازی در داروخانه های سطح شهر با هدف حداکثر شدن بهره و حداقل شدن آسیبهای آن برای آموزش با کنترل و نظارت دقیق و هم افزایی با سایر دانشکده ها و حوزه های خدمات سلامت به خصوص معاونت درمان و معاونت غذا و دارو و سایر معاونت ها از جمله مواردی است که در این حکم به آن تاکید شده است.

فراخوان پذیرش دومین دوره پسا دکتری آموزشی، پژوهشی پزشکی روان تنی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • PDF

فراخوان پذیرش دانشجوی پسا دکترا در دانشگاه علوم پزشکی مشهدفراخوان پذیرش دومین دوره پسا دکتری آموزشی، پژوهشی پزشکی روان تنی (سایکوسوماتیک) در دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر شد.

به گزارش وب دا، دورۀ پسادکترای پزشکی روان‌تنی برنامه‌ای در جهت رشد مهارت‌های درمانی، مدیریتی و پژوهشی در حوزۀ پزشکی روان‌تنی است. این برنامه رویکردی سیستمی به سلامت و درمان است و سعی در فراهم آوردن زبانی مشترک برای درمانگران در راستای تحقق یک الگوی زیست‌روان‌اجتماعی در نظام خدمات سلامت دارد.

این دوره بر مبنای برنامۀ سطح ۲ آموزش پزشکی روان‌تنی دانشگاه فرایبورگ است که با نظر به نیازهای جامعۀ ایران تکمیل و بومی‌سازی شده است. این طرح بر پایه تفاهم‌نامۀ سه‌جانبه برگزاری دورۀ پسادکترای پزشکی روان‌تنی در ایران، میان گروه پزشکی روان‌تنی دانشگاه فرایبورگ آلمان، مرکز تحقیقات روان پزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مؤسسه علمی تحقیقاتی "دانش تندرستی" از تاریخ چهاردهم می ۲۰۱۴ میلادی در حال اجراست.

 رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به معیارهای پذیرش در این دوره اشاره کرد و گفت: در پذیرش این دوره، پزشکان عمومی و متخصصین رشته های پزشکی – متخصصین روان پزشکی و نورولوژی در اولویت هستند.

دکتر طلایی خاطر نشان کرد: این دوره یک دورۀ مهارت‌آموزی  تئوری -بالینی و پژوهشی ۲ ساله مبتنی بر راهبردهای آموزشی سخنرانی، کارگاه، اتاق آینه، مصاحبه زنده، ایفای نقش، ارائه گزارش‌های موردی، کارگروهی و آموزش‌های گروهی و فردی، گروه‌های بالینت، گروه‌های خوداندیش و سوپرویژن، است.

در پایان دوره به افرادی که حضور کامل و مؤثر در دوره داشته و ارزیابی‌ها و آزمون‌ها را با موفقیت پشت سرگذارده‌اند و مقالات و طرح پژوهش را منتشر کرده اند ، گواهی "دوره پسادکترای پزشکی روان‌‌تنی و روان درمانی " Postdoctoral certificate in psychosomatic medicine and psychotherapy" از دانشگاه فرایبورگ آلمان با مهر و امضای گروه روان‌تنی دانشگاه فرایبورگ، مرکز تحقیقات روان پزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مؤسسه علمی تحقیقاتی دانش تندرستی، اعطا می‌شود.

شروع دوره از شهریور ماه اعلام شده است و علاقمندان تا دهم تیر ماه می توانند با ارسال درخواست رسمی، رزومه و شماره تلفن همراه خود به نشانی صندوق پستی الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  نسبت  به ثبت تقاضا اقدام کنند.

مصاحبه با درخواست کنندگان که ساعت و مکان دقیق آن با تماس تلفنی اعلام خواهد شد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به اینجا مراجعه کنند. 

اعلام شرایط استفاده از سهمیه ورود بدون آزمون و با آزمون استعداد درخشان به مقطع کارشناسی ارشد

  • PDF

مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور شرایط و وظایف متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان را در مقطع کارشناسی ارشد اعلام کرد.

به گزارش وب دا، بنابر این اطلاعیه، متقاضیان استعداد درخشان واجد شرایط که ثبت نام آزمون مقطع کارشناسی ارشد را انجام داده اند می توانند از  29 لغایت 31 تیرماه98  در سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی ثبت نام استعداد درخشان را انجام داده و از تاریخ 1/5/98 لغایت 10/5/98 با مدارک مربوطه به آموزش دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی مراجعه کنند.

همچنین متقاضیان می بایست پس از ثبت نام هر دو مرحله ( اسفند ماه و تیر ماه) همزمان با سایر داوطلبان عادی، با وارد نمودن کد رهگیری خود، انتخاب رشته محل را نیز انجام دهند. بدیهی است در صورت عدم ثبت نام مرحله استعداد درخشان ویا انتخاب نکردن رشته محل به منزله انصراف از انتخاب رشته محل بوده و متعاقبا اقدامی میسر نخواهد بود.

مرکز سنجش آموزش پزشکی سهمیه استعداد درخشان دانشجوی رتبه اول را با معرفی داوطلب توسط دانشگاه ودر یکی از دوحالت الف: رشته های همنام با استفاده از شرایط بدون آزمون و ب: رشته های غیر همنام با استفاده از شرایط با آزمون 20درصد مورد تایید دانست و افزود در صورت عدم انتخاب رشته محل و یا عدم قبولی فرد، داوطلب مجاز است از فرصت یک نوبت استعداد درخشان با آزمون 10درصد برای آزمون سال بعد استفاده نماید.

این مرکز یادآوری کرد متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون در صورتیکه با شرایط عادی در آزمون شرکت کنند، می توانند در زمان انتخاب رشته محل، هم انتخاب رشته محل مخصوص بدون آزمون را انجام داده و هم در صورتیکه مجاز به انتخاب رشته محل در حالت عادی شوند، انتخاب حالت عادی را انجام دهند و الزامی بر یکسانی رشته یا مجموعه امتحانی آزمون در شرایط عادی با رشته یا مجموعه انتخابی مورد استفاده از آیین نامه استعداد درخشان  نیست.

واجدین شرایط جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به وبگاه مرکزسنجش آموزش پزشکی به آدرس:

http://www.sanjeshp.ir/ مراجعه نموده و یا با شماره تلفن 38439490 واحد استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تماس بگیرند.

آخرین اخبار