احساس افسردگی را با ایجاد روابط اجتماعی لذت بخش، كنترل کنید

 8.7   درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سنین سالمندی قرار دارندقائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به راهکارهای سالم پیرشدن گفت: احساس افسردگی را با ایجاد روابط اجتماعی لذت بخش كنترل كنید و واقعیتها و تحولات زندگی را بپذیرید.

دکتر کاظم فرهمند در گفتگو با وب دا  با اشاره به توصیه های تغذیه ای سالمندان خاطر نشان کرد: بهتر است بجای گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی و حداقل روزانه 2 سهم از غذاهای غنی از كلسیم مانند شیر، ماست و پنیر مصرف شود.

وی افزود: مصرف چربی ها بویژه غذاهای سرخ شده محدود و حتما میوه و سبزی تازه در برنامه غذایی روزانه گنجانده شود همچنین نوشیدن روزانه حداقل 8 لیوان آب توصیه می شود.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه از همنشینی با افرادی كه دخانیات استعمال می كنند، پرهیز شود، توصیه کرد: دارو را فقط با تجویز پزشك مصرف كنید و در دوران سالمندی به دلیل بالا بودن احتمال شكستگی های استخوان بیشتر مراقب خود باشید.

وی در ادامه با اذعان اینکه برای بینایی و شنوایی بهتر در صورت لزوم حتماً از عینك و سمعک استفاده كنید، اظهار داشت: احساس افسردگی را با ایجاد روابط اجتماعی لذت بخش كنترل كنید و واقعیتها و تحولات زندگی را بپذیرید و از نظر اجتماعی فعال باشید و دوستان جدید پیدا كنید.      

دکتر فرهمند به نوشیدن روزانه 8 لیوان آب توصیه و تصریح کرد: مهارتهای ذهنی خود را با استفاده از پازل( جورچین)، كارتهای بازی، خواندن، نوشتن، حل جدول، حفظ كردن اشعار مورد علاقه و فعالیتهای مشابه تقویت كنید.

وی همچنین با بیان اینکه روحیات معنوی و ارزشهای انسانی را در خود پرورش دهید، گفت: برای استفاده از نور مستقیم آفتاب و هوای تازه هر روز از فضای آزاد استفاده كنید و فعالیت بدنی منظم مانند قدم زدن، دویدن، شنا و دوچرخه سواری یا كوهنوردی داشته باشید.