نخستین آمبولانس بهسازی شده با کارایی جدید وارد ناوگان اورژانس 115 شد

  • PDF

در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید ملی و استفاده از توان و پتانسیل های داخلی ، بهسازی آمبولانس های فرسوده در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است از همین رو یک دستگاه آمبولانس اورژانس 115 بهسازی و با چندین کارایی جدید در ناوگان خدمت رسانی اورژانس 115 وارد شده است.

 مدیر امور آمبولانس های مرکز حوادث وفوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا، با اشاره به اینکه تعمیر و بهسازی آمبولانس های فرسوده یکی از ضرورت ها برای ارائه خدمت به بیماران است، ابراز کرد: نخستین نمونه آمبولانس های بهسازی شده یک دستگاه آمبولانس مدل فست است که به دلیل تصادف دچار شکستگی پنل عقب شده بود.

رضوی خاطر نشان کرد:  کف ساز آمبولانس نیز به طور کل فرسوده شده بود به نحوی که هم پوسیدگی کف و از بین رفتن پنل ها باعث عدم کارایی این دستگاه شده بود اما با تعمیر وبهسازی این دستگاه به ناوگان آمبولانس های اورژانس 115 پیوسته است و خدماتی بیشتر از سایر دستگاه ها نیز به بیماران ارائه می کند.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود برخی از لوازم، بهسازی این آمبولانس حدود هشت ماه زمان برد تا پنل ها ساخته شد، افزود: چراغ سقف امبولانس و مابقی  بخش های الکتریکی امبولانس در مشهد طراحی شد و مزیت این دستگاه آمبولانس نسبت به سایر دستگاه ها در قابل شستشو بودن کف و بدنه و قفسه ها است.

وی گفت: از مزیت های این آمبولانس می توان به باکس های آن اشاره کرد که براساس نیاز همکاران اورژانس تعبیه شده و یک صندلی همراه نیز به این آمبولانس اضافه شده که در بخش زیرین آن می توان لوازم و تجهیزات را جانمایی کرد و در صورت نیاز می توان یک بیمار دیگر با این آمبولانس به مراکز درمانی برد یعنی همزمان می توان دو بیمار را جابجا کرد.

مدیر امور آمبولانس های مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: پنلی که برای بورد عقب این دستگاه آمبولانس طراحی شده آنالوگ است در حالی که آمبولانس های قدیمی دیجیتال بوده و مزیت این تغییر در کارایی زیاد و به راحتی قابل تعمیر شدن آن است .

رضوی گفت: اینورتوری که برق 220 ولت تولید می کند نیز در آمبولانس تعبیه شده که علاوه بر قدرت بالا، سیستم ایمنی روی آن نصب شده است که اگر اتصالی صورت گیرد به هیچ عنوان حریقی اتفاق نمی افتد و از حوادث بعدی جلوگیری می شود.

وی ابراز کرد: پارتیشن بندی برای تجهیزات مورد نیاز تکنسین آمبولانس به نحوی است که به دلیل نور پردازی تمام تجهیزات قابل رویت و دسترسی هستند ؛ علاوه براین جایی برای دستگاه های اکسیژن تعبیه شده که در صورت نیاز به استفاده همزمان از دو دستگاه اکسیژن در آمبولانس این کار انجام شدنی باشد.

رضوی خاطرنشان کرد: هر دستگاه آمبولانس بین 900 میلیون تا یک میلیارد و دویست میلیون تومان قیمت دارد اما تعمیر و بهسازی آن حدود 50 میلیون تومان هزینه دارد که بسیار باصرفه است ؛ در حال حاضر 35 دستگاه آمبولانس نیاز به بازسازی اساسی دارد اما اولویت با بهسازی 9 دستگاه آمبولانس است.

وی بیان کرد: بعد از شهر تهران و اصفهان ، مشهد سومین شهری است که بهسازی آمبولانس ها را در دستور کار قرار داده است و این آمبولانس بهسازی شده نسبت به آمبولانس های 315 علاوه بر قیمت اندک و کارایی بالا ، قابلیت تعمیر بیشتری دارند.

باتشکر از حسن توجه شما به پایگاه خبری وبدا، خواهشمند است نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خود را در مورد متن منتشر شده ارسال فرمایید.
پیام های ارسالی پس از بررسی منتشرخواهد شد.