ماموریت گرایی و کیفی سازی آموزش مهمترین هدف طرح تحول و نوآوری در آموزش

  • PDF

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آموزش پاسخگو، عدالت محور، ماموریت گرایی، کیفی سازی آموزش و هدف مند بودن آموزش را از اهدف برنامه تحول و نوآوری در آموزش عنوان کرد.

دکتر محمد اعتضاد رضوی در نشست هم اندیشی وزیر بهداشت با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که امشب در مجتمع فرهنگی آموزشی سپید برگزار شد؛ با بیان اینکه طرح تحول و نوآوری از سه سال پیش در دانشگاه های علوم پزشکی کشور به اجرا در آمد اظهار کرد: این برنامه در 60 دانشگاه کشور با هدف حرکت در مسیر گام چهارم دانشگاه ها که دانشگاه هایی کارآفرین و ارتباط با صنعت است به اجرا در آمده است.

وی با بیان اینکه رشد بدون برنامه ریزی جذب دانشجو و توسعه دانشگاه ها در دوره های گذشته موجب شده است که در حال حاضر 45 درصد از دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی فاقد شغل باشند خاطر نشان کرد: حرکت از دانشگاه های کمیت گرا و مدرک محور به سوی دانشگاه های کیفیت گرا، پویا و فعال از دیگر اهدف این برنامه است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر تلاش می شود نیروی انسانی پویا، کارآفرین و سلامت آفرین در دانشگاه های علوم پزشکی تربیت شود خاطر نشان کرد: طرح آمایش سرزمین نیز به همین منظور در کشور اجرا شده است تا متناسب با نیاز هر منطقه نسبت به تربیت نیروی انسانی و تامین زیر ساخت های مورد نیاز حوزه سلامت اقدام شود.

باتشکر از حسن توجه شما به پایگاه خبری وبدا، خواهشمند است نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خود را در مورد متن منتشر شده ارسال فرمایید.
پیام های ارسالی پس از بررسی منتشرخواهد شد.