افزایش بهره وری و ارتقاء کیفیت آموزش از مهمترین اهداف اعتبار بخشی مراکز آموزشی پژوهشی درمانی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش بهره وری و ارتقاء کیفیت آموزش و پژوهش در مراکز  آموزشی، پژوهشی و درمانی را از جمله اهداف اعتبار بخشی عنوان کرد.

دکتر محمد اعتضاد رضوی در نشست با تیم ارزیاب و اعتبار بخشی مراکز آموزشی پژوهشی درمانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه به منظور دستیابی به اهداف اعتبار بخشی از یک سال گذشته، معاونت آموزشی سلامت در بیمارستان های آموزشی راه اندازی شده است خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح تمامی مسائل مرتبط با آموزش در بیمارستان های آموزشی زیر پوشش معاونت آموزش سلامت که قائم مقام دانشکده پزشکی نیز محسوب می شود اجرا می گردد.

وی تصریح کرد: با اجرای این برنامه بسیاری از ابهاماتی که حوزه آموزش مراکز درمانی به ویژه در بیمارستان های قائم(عج) و امام رضا(ع) وجود داشت مرتفع شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تجربیات ایجاد معاونت آموزش سلامت در اجلاس دبیران کلان مناطق کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد ارائه گردید تا دیگر مناطق از این راهکار به منظور دستیابی به اهداف اعتبار بخشی استفاده نمایند.

دکتر اعتضاد رضوی با بیان اینکه برخی از شاخص های طراحی شده در اعتبار بخشی برای بعضی از مراکز درمانی به ویژه بیمارستان های تک تخصصی موضوعیت ندارد بر توجه کارشناسان و مسئولان مربوطه به این مهم تاکید کرد.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در حاشیه این نشست در گفتگو با وب دا اظهار کرد: تیم ارزیاب اعتبار بخشی وزارت بهداشت به مدت دو روز مراکز درمانی آموزشی پژوهشی و درمانی قائم(عج)، امام رضا(ع)، ابن سینا، خاتم الانبیاء(ص) و اکبر را مورد ارزیابی قرار می دهند.

دکتر سرآبادانی خاطر نشان کرد: بر اساس این برنامه مراکز درمانی مورد هدف در قالب 9 حیطه مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند و در نهایت نتایج آن در روز دوم حضور اعضای تیم اعتبار بخشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشستی ارائه خواهد شد.

وی افزود: پیش از این مراکز درمانی مورد هدف، مستندات و سنجه های مربوط به اعتبار بخشی را به شکل سامانه ای تکمیل نموده اند و تیم های ارزیاب با حضور در مراکز درمانی به صورت حضوری به بررسی مستندات خواهند پرداخت.