مدیر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :این دانشگاه پیشتاز در برنامه های مجازی و غیر حضوری با حدود 20 برنامه جدید تولید شده در آموزش مجازی نسبت به سایر دانشگاههای کشورپیشرفت قابل ملاحطه ای داشته است و از آنها پیشی گرفته است
دکترمحمد جواد دهقان نیری در گفتگو با وب دا، اظهار کرد: هدف از آموزش غیرحضوری و مجازی قابل دسترس بودن برای کلیه همکاران پزشکی و پیراپزشکی است تا گروه هدف بتواند در زمان کمتری کیفیت بیشتری را صرف اموزش و کسب امتیاز نمایند.
وی سقف دوره های آموزش مجازی گروه پزشکی را 40 درصد اعلام کرد تا اعضای گروه هدف از برنامه های غیر حضوری استفاده کنند .
مدیر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: درصدد کیفی سازی استانداردهای فضای مجازی مهارتی حرفه ای بخش نظری و تئوری به صورت غیر حضوری هستیم .تا بدین طریق دردوره های تلفیقی شروع برنامه ها غیر حضوری باشد و بعد از ازمون در دوره عملی شرکت کنند.
دکتر دهقان نیری با بیان اینکه قانون اموزش مداوم ازسال 1375 در مجلس تصویب شد گفت: به روزنمودن دانش پزشکی و پیراپزشکی به منظور آشنایی با تازه های علمی وعملی حرفه منطبق با نیاز جامعه و افزایش سطح آگاهی های علمی دانش فنی و مهارتهای حرفه ای از اهداف این آموزشها به شمار میرود .
مدیر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به راه اندازی مرکز آموزش مهارت حرفه ای از دو سال گذشته گفت:در این مرکز دوره های کوتاه مدت حرفه ای (ازحداقل دو هفته تا حداکثر6 ماه ) ارائه میشود .
دکتر دهقان افزود :برپایی یک هزار و 140 برنامه علمی در قالب کنفرانس علمی ادواری، کنفرانس های یک روزه و همایش بزرگ کشوری وبرگزاری200 کارگاه اموزشی از برنامه ارائه شده در مرکز آموزش مداوم این دانشگاه می باشد که در این دوره ها 33هزار نفرشرکت کردند.
مسئولآموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مشهداز راه اندازی سامانه ای برای دوره های کوتاه مدت حرفه ای خبر داد و افزود: این دوره ها بالای دو هفته یا 50 ساعت در نظر گرفته شده است که بدین طریق همکاران کسب صلاحیت کرده و به ایفای نقش حرفه ای انان کمک خواهد کرد.
وی که مسولیت کمیته اعتبار بخشی منطقه 9 کشور را بر عهده دارد گفت : اعتبار بخشی در کیفیت برنامه اموزش مداوم از اهمیت بسزایی برخوردار است که در این چار چوب از دانشگاهای علوم پزشکی بازدید به عمل می اید .