چاپ

5.jpg - 35.87 kBرئیس دانشکده داروسازی شهید دیالمه مشهد گفت: 75 دانشجوی جدید در سال تحصیلی 1401-1402 در این دانشکده پذیرش شدند که دو سوم آنان ورودی مهر ماه و یک سوم دیگر هم ورودی بهمن ماه هستند.

دکتر بی‌بی مرجان رضوی در گفتگو با وب دا، اظهار کرد: همچنین این دانشکده 27 دانشجوی بین‌الملل از کشورهای همسایه همچون عراق، افغانستان، ترکمنستان و غیره دارد که از این تعداد 20 نفر در مقطع عمومی و 7 نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه این دانشکده 60 عضو هیأت علمی، 700 دانشجوی عمومی و 150 دانشجوی تحصیلات تکمیلی در 9 گروه آموزشی دارد، تأکید کرد: اساتید و دانشجویان دانشکده داروسازی شهید دیالمه مشهد در رشته‌های بیوتکنولوژی دارویی، داروسازی سنتی، داروسازی بالینی، شیمی دارویی، فارماسیوتیکس، فارما کوگنوزی، سم شناسی و دارو شناسی، کنترل دارو و نانوفناوری داروئی بوده در امر تدریس فعال و در حال تدریس و تحصیل هستند.

دکتر رضوی در خصوص آخرین جایگاه دانشکده داروسازی شهید دیالمه مشهد در حوزه‌های آموزش و پژوهش، گفت: در آخرین رتبه‌بندی‌های اعلام شده دانشکده داروسازی شهید دیالمه مشهد جایگاه اول کشوری و دوم رتبه‌بندی QS و شانگهای را در حوزه پژوهش داشته است.

وی افزود: دانشکده داروسازی شهید دیالمه مشهد نیازمند تقویت تجهیزات آموزشی، آزمایشگاهی و پژوهشی و همچنین به‌روزرسانی و تعویض تجهیزات فرسوده بوده و برای تأمین، تجهیز و به‌روزرسانی  تجهیزات موردنیاز حدود 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم در این خصوص مساعدت و همکاری لازم از سوی مسوولان مربوطه صورت پذیرد.

رئیس دانشکده داروسازی شهید دیالمه مشهد خاطرنشان کرد: اعضای هیأت علمی این دانشکده، نقش بارزی در پیشبرد اهداف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته‌اند و نمونه بارز آن قرار گرفتن نام 13 نفر از اعضای هیأت علمی این دانشکده در لیست دانشمندان یک درصدی پراستناد جهان بوده است.

دکتر رضوی بیان کرد: دانشکده داروسازی شهید دیالمه مشهد در سال تحصیلی جدید با توجه به دارابودن اعضاء هیأت علمی نخبه، کارآمد و با تجربه و با استفاده از ظرفیت و پتانسیل دانشجویان و هیأت علمی‌های جوان و با انگیزه، تولید دانش فنی مورد نیاز صنعت و به بالین رسیدن تحقیقات پایه را در اولویت برنامه عملیاتی خود قرار داده است تا اقدامی مناسب در حوزه تخصصی خود و متناسب با شعار سال داشته باشد.