میز آینده پژوهی با رویکرد همگرایی و در راستای هوشمندی، سازگاری خلاق، اثربخشی، پاسخگویی اجتماعی، مرجعیت علمی و توسعه پایدار در کلان منطقه 9 کشور راه اندازی شد.
دبیر علمی میز آینده پژوهی در گفتگو با وب دا رویکرد آینده پژوهانه به مرجعیت علمی و برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی را از جمله اهداف میز آینده پژوهی کلان منطقه 9 آمایشی دانست و گفت: این میز در جهت همگرایی علوم و بهره گیری از رویکرد آینده پژوهانه جهت دستیابی به مرجعیت علمی، پاسخگویی اجتماعی و توسعه پایدار در آموزش علوم پزشکی قدم بر می دارد.
مقدسی افزود با توجه به تاکید مسئولین میز آینده پژوهی کلان منطقه 9 آمایشی بر عملیاتی و کاربردی نمودن برنامه های میز آینده پژوهی، مسئله جاری توسعه متوازن رشته ها در دانشگاه های کلان منطقه 9 آمایشی و تدوین الگوی توسعه متوازن رشته ها با رویکرد آینده پژوهانه مبتنی بر مرجعیت علمی و پاسخگویی اجتماعی در دستور کار اولین نشست میز آینده پژوهی کلان منطقه 9 آمایشی قرار گرفت و با نظارت و تسهیل گری مدیریت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی و رئیس دبیرخانه میز آینده پژوهی کلان منطقه 9 آمایشی اجرایی گردید.
وی این رویداد راه اندازی میز آینده پژوهی را بعنوان یک نظام رصد و دیده بانی در راستای پیش بینی چالش های آینده آموزش علوم پزشکی برشمرد و افزود؛ ایجاد شبکه ملی متشکل از متخصصین، آینده پژوهان آموزش عالی، صاحب نظران آموزش علوم پزشکی و اعضای هیئت علمی فعال دانشگاه های مختلف کشور برای فراهم آوردن بستر تولید و نشر دانش و کاربرد آینده پژوهی در مدیریت، آموزش علوم پزشکی و ارائه خدمات تخصصی به ذی نفعان را از دیگرچشم انداز های میز آینده پژوهی عنوان کرد.
مقدسی با اشاره به تقسیم وظایف در این موضوع بیان کرد: کمیته های میز آینده پژوهی شامل کمیته علمی، کمیته سیاستگذاری و راهبری و کمیته کلان منطقه 9 آمایشی بوده و فعالیت های میز آینده پژوهی در چهار کارگروه تخصصی آیندهنگری، سیاست گذاری و برنامه ریزی در آموزش پزشکی، تولید و مدیریت دانش آینده پژوهی در آموزش پزشکی، تبادل و اشاعه دانش آینده پژوهی در آموزش پزشکی و تبدیل، مشاوره و کاربرد دانش آینده پژوهی در آموزش پزشکی سازماندهی می شود.