چاپ

بيش از 400 عضو هيات علمي و دانشجو از دانشگاههاي کشور در نخستين همایش کشوری آموزش مبتنی بر شواهد و دومین همایش کشوری توسعه مشارکت دانشجو در نظام آموزشی (جشنواره فیلم های آموزشی) در دانشگاه علوم پزشکي مشهد حضور خواهند داشت.

به گزارش وب دا، دبیر علمی نخستین همایش رویکرد مبتنی بر شواهد و دومین همایش توسعه مشارکت دانشجو در نظام آموزشی در این خصوص گفت:  این همایش با هدف بررسی چالشها ي نظام آموزشی کشور و ارائه راهکارها در این زمینه به طور همزمان در طول روزهای پنجم تا هفتم خردادماه امسال به مدت سه روز در تالار ابن سینای مشهد برگزار می شود.

دکتر حسين کريمي مونقي افزود: در این راستا 400 نفر از استادان و دانشجویان پزشکی و غیر پزشکی از سراسر کشور در این همایش ها به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گردهم می آیند.

وی خاطر نشان کرد: از بین 400 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش ها، 296 مقاله پذیرفته شده است.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد ادامه داد: در طول سه روز برگزاری همایش،67 مورد به صورت سخنرانی، 114مورد از مقالات در قالب پوستر کاغذی و 115 مورد به صورت پوستر الکترونیکی ارائه می شود.

وی از برگزاری دو میزگرد در طول برگزاری همایش ها با عناوین چالشها و راهکارهای سنجش دانشجویان و ارزشیابی اساتید و همچنین قوانین و مقررات آموزشی مبتنی بر شواهد و تحقیقات خبر داد.

دبیر علمی اين همایش گفت: در نخستین همایش رویکرد مبتنی بر شواهد و دومین همایش توسعه مشارکت دانشجو در نظام آموزشی بدنبال تصمیم گیری صحیح در روش تدریس در آموزش رشته های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دانشجویان PHD هستیم.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه تاکید کرد: تصمیم گیری ها در حوزه آموزش و روش تدریس دانشجویان در کشورمان اکنون بیشتر مبتنی بر علایق شخصی و تجربه است،در حالیکه تصمیم ها در این زمینه باید مبتنی بر تحقیق و پژوهش باشد.

گفتني است : نخستين همایش کشوری آموزش مبتنی بر شواهد در محورهاي عملکرد مبتنی بر شواهد در آموزش علوم پزشکی و آموزش عالي،عملکرد مبتنی بر شواهد در برنامه ريزي، تدريس، يادگيري و سنجش و ارزشيابي، عملکرد مبتنی بر شواهد در آموزش جامعه، عملکرد مبتنی بر شواهد در بومي سازي محتواي آموزش، عملکرد مبتنی بر شواهد در تطابق آموزش تئوری با آموزش بالینی برگزار مي شود.

همچنين دومین همایش کشوری توسعه مشارکت دانشجو در نظام آموزشی (جشنواره فیلم های آموزشی) نيز در محورهاي اخلاق حرفه اي و تعامل استاد و دانشجو در فرهنگ اسلامي، عملکرد مبتني بر شواهد در ارزشيابي آموزشي و فرايندهاي ياددهي-يادگيري، عملکرد مبتني بر شواهد در آموزش باليني به دانشجو و عملکرد مبتني بر شواهد در آموزش به مردم برگزار خواهد شد.