مسئول مرکز مشاوره تلفنی ویژه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، از پاسخگویی به بیش از 22 هزار تماس مردمی با شماره 191 در زمینه ویروس کووید-19 خبر داد.
دکتر زهرا اباصلتی در گفتگو با وب دا افزود: کارشناسان پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، روانشناس و دانشجوی پرستاری هر روز در قالب سه نوبت کاری پاسخگوی تماسهای مردم در ارتباط با بیماری کرونا هستند.
وی خاطر نشان کرد: همکاران این مرکز آماده پاسخگویی به سئوالات در خصوص مسائل بهداشتی و راههای پیشگیری، بررسی علائم اولیه، نحوه مراجعه و فرآیند ارجاع به شهروندان می باشند.
مسئول مرکز مشاوره تلفنی ویژه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در روزهای نخست بیشتر پرسشها پیرامون نگرانی از داشتن علائم کرونا، طریقه استفاده از مواد ضدعفونی کننده و لزوم استفاده از ماسک بود که اکنون پرسشها تخصصیتر شده و شیوههای درمان و قرنطینه و تشخیص الکل طبی از نوع صنعتی آن را در بر میگیرد.
دکتر اباصلتی اضطراب و استرس را یکی از مشکلات مردم در مواجهه با بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: در این راستا افرادی که استرس فراوان دارند اگر اضطراب آنها با مشاوره پزشکی برطرف نشد به روانشناس ارجاع داده شده و به صورت تلفنی مورد مشاوره روانشناسی قرار میگیرند.
دکتر اباصلتی از شهروندان خواست با توجه به حجم بالای تماس ها با این مرکز، سئوالات خود را تنها در چارچوب مسائل بهداشتی و در راستای پیشگیری و کمک به شناسایی بیماری محدود نمایند و از تماس با این مرکز در خصوص عنوان شکایات بهداشتی و یا کمبود های احتمالی خودداری نموده و این موارد را با سامانه شکایات بهداشتی کشور، با شماره تلفن 190 در میان گذارند.