مسئول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکي مشهد اظهار کرد: در قالب سامانه ۱۹۱ تاکنون بيش از 160 هزار تماس مردمي را پاسخ داده شده است تا بيماران مشکوک به کرونا براي دريافت خدمات درماني سردرگم نشوند.
دکتر زهرا اباصلتی در گفتگو با وب دا خاطر نشان کرد: سامانه تلفني 191 دانشگاه علوم پزشکي مشهد فعال بوده و شهروندان براي اطلاع از محل مراکز خدمات جامع سلامت و يا درمانگاه ها با توجه به محل زندگي خود، پيش از هر اقدامي با اين سامانه تماس حاصل کنند.
مسئول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکي مشهد اظهار کرد: کارشناسان اين مرکز بر اساس علايم و شدت بيماري، روند درماني مورد نظر را به مخاطب معرفي ميکنند به طوري که بيماران با حال عمومي مناسب براي قرنطينه شدن در خانه و بيماران بدحال براي مراجعه به سطح يک،دو و سه راهنمايي ميشوند تا هر چه سريعتر خدمات درماني مناسب را دريافت کنند.
وي افزود: در این مدت کارشناسان تغذیه این دانشگاه به 12 هزار تماس مرتبط که از طریق سامانه 4030 انجام شده بود نیز پاسخ داده اند.
دکتر اباصلتی ارائه مشاوره های روانشناسی به مردم از طریق سامانه 4030 را از دیگر ا قدامات انجام شده برشمرد و تصریح کرد: در این مدت به بیش از 54 هزار تماس مردمی در این زمینه پاسخ داده شده است.
وي اضافه کرد: پاسخگويي به سوالات مردم از ازدحام بيماران در بيمارستان ها و سردرگمي آنها جلوگيري مي کند و باعث ميشود خدمات درماني با کيفيت بهتري به بيماران بدحال ارائه شود.