ارائه خدمات مددکاري به بيش از 800 بيمار در بيمارستان وليعصر(عج) بردسکن
یكي از مهمترين وظايفي كه گاهي بيشترين وقت مددكاري را مي گيرد بررسي وضعيت مالي بيماران و حل مشكل پرداخت هزينه هاي درمان بيماران یا تخفيف در هزينه ها مي باشد.
در همین خصوص مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن به ارائه گزارش عملکرد واحد مددکاری در این خصوص طی 6 ماه اول سال 92 پرداخت .
دکتر محمد حسین زاده با اشاره به نقش پررنگ مددكار در بیمارستانولیعصر(عج) گفت : تعداد کل مراجعین به واحد مددکاری بیمارستان در 6 ماهه اول سال 92در مجموع 1700 بیمار بوده است که950نفر واجد شرایط تخفیف هزینه های درمانی بودند که از این تعداد 139 بیمار سرپایی و 811 بیمار بستری به کارشناس مددکاری مراجعه کرده اند.
وی به پاس داشت قدر دانی از تلاش این واحد ، ضمن تقدیر از مسئول محترم واحد مددکاری بیان داشت : نخستين پيمان و تعهد واحد مددكاري بیمارستان ولیعصر(عج) خدمت به خلق و تلاش بي تكلف در جهت ارتقاي توانمندي و رضايتمندي است چون دغدغه های اصلی آنان بیمار و دردهای آنان می باشد که با توجه به اعتبارات محدود استان و شهرستان مبلغی بالغ بر 100 میلیون ریال تخفیف طی 6 ماهه سال جاری برای مراجعین فوق ثبت کردند .
اجراي طرح نظارت بر عملکرد فعاليت واحدهاي درماني در بردسکن
به منظور نظارت و کنترل بخش خصوصي ، توسعه سلامت و بهبود ارائه خدمات به مردم ،واحد نظارت بردرمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن، بیش از 100 مورد بازديد مستمر از مطب پزشکان، پيراپزشکان ، کلینیک های درمان سوء مصرف مواد مخدر ودرمانگاههاي تحت پوشش در6ماه اول سال جاري انجام داد.
اين بازديدها شامل کنترل و بررسي ميزان چگونگي فعاليت مطب پزشکان عمومي، پزشکان متخصص، دندانپزشکان، درمانگاهها و پيراپزشکان مي باشد که کارشناس نظارت بردرمان با تکميل چک ليستهاي مربوطه نحوه عملکرد هر واحد درماني را ارزيابي کرده و درصورت مشاهده تخلف يا مشکل اقدامات لازم از جمله اعلام نقایص وکمبودها و تعیین مهلت به منظور رفع نقص و در نهایت در صورت عدم رفع نقص اخطار کتبي، احضار به شبکه، معرفي به معاونت درمان دانشگاه و اخطار پلمپ را انجام مي دهد. رسيدگي به شکايت تلفني نيز از ديگر اقدامات واحد نظارت بردرمان بوده که گزارش اين شکايات پس از کنترل و بررسي به معاونت درمان دانشگاه اعلام شده است.
مدیر شبکه بهداشت ودرمان بردسکن بررسي نحوه عملكرد پرسنل بخش خصوصي، رعايت استريليزاسيون، ارائه خدمات در چارچوب مشخص و توزيع بخشنامه و ارسال دستورالعمل ها و ضوابط جديد ، بررسي و رسيدگي به شكايات درماني واصله و اعلام نظركارشناسي و نظارت براجراي تعرفه هاي مصوب دركليه مراكز درماني را از مهمترين وظايف واحد نظارت بردرمان در این بازديد ها دانست.
دکتر محمد حسین زاده با اشاره به افزايش بازديد ها و انجام نظارت ها در سه شيفت صبح و عصر و شب گفت : شهروندان محترم مي توانند در صورت مشاهده تخلف در واحدهاي درمانی خصوصي و دولتی شهرستان بردسکن، با شماره 05327222610 تماس گرفته یا به سامانه پیام کوتاه 100002191پیامک ارسال نمایند تا در اسرع وقت كارشناس اين شبكه جهت نظارت در محل حاضر شوند.