چاپ

0255.jpg - 7.09 kBرییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پیامی ضمن تبریک 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی آورده است: همکارانی که مسئولیت هدایت روابط عمومی را به عهده دارند، کوله بـاري از مسـئولیت هـاي اجتمـاعی را درمقابل مردم، سازمان، مدیران و رسانه ها بر دوش می کشند و نقش ارزنده ای در پیشبرد اهداف دانشگاه در توسعه ارتباطات درون و برون سازمانی ایفا می کنند.  

دکتر محمد علی کیانی در این پیام آورده است: روابط عمومی یک نهاد مشاوره ای- مدیریتی است که اداره آن به تخصص، تعهد و تجربه نیاز دارد و امروزه فعالان عرصه روابط عمومی در جایگاه خط مرزی میان سازمان و دنیای پیرامون، شامل مخاطبان خاص، عام و رسانه ها قرار دارند.

بررسی سیر تاریخی ظهور روابط عمومی در دنیا نشان می دهد که این حرفه در راستای سایر دگرگونی های اجتماعی و در مسیر پیشرفت متوازن شکل گرفته و به طور قطع، در تحقق توسعه اجتماعی سهمی قابل توجه داشته است.

روابط عمومی به عنوان بازوی توانمند مدیریتی از مهم ترین واحدهای سازمانی محسوب شده و وظایف خود را در ابعاد اطلاع رسانی، تبلیغ و ترغیب، مشارکت جویی و غیره  به مرحله ظهور می رساند که این وظایف بر پایه ارتباطات، روابط اجتماعی، روابط رسانه ای و غیره بنا شده است.

از آنجا که دانشگاه محل علم، دانش، مسئولیت و تعهد اجتماعی است و با عقل و شعور جمعی و آگاهی­ های عمومی ارتباط داشته و از طرف دیگر نهادی است که در بیان روشنگرانه روند اجتماعی در شئون مختلف، احساس مسئولیت می­ کند بنابراین به وجود آمدن ارتباطات مستمر و متقابل بین دانشگاه و فعالیتهای آن با افکار عمومی و ایجاد تبادل نظر و همگونی در این زمینه، نقش بسیار مهمی در توسعه و رشد جامعه به ویژه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی ایفا می کند و از اینرو، روابط عمومی و فعالیتهای آن،جایگاه ویژه ای به خود اختصاص می دهد.

آگاه سازی جامعه از خدمات و توانمندی های علمی حوزه سلامت در سطح ملی و بین المللی، بازتاب و ترجمان ایثارگری های مدافعان سلامت در بحران پاندمی کرونا، معرفی دستاوردهای دانشگاه به مردم مرهون تلاش های شبانه روزی و ارزشمند در ستاد واحدهای روابط عمومی دانشگاه است.

 در دوران همه گیری ویروس کرونا، نقش روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی در افزایش سواد سلامت ،آموزش، گسترش اطلاع رسانی و تغییر نگاه سادانگارانه به ژرف اندیش جامعه در حوزه پیشگیری و کنترل بیماری بیش از پیش نمایان شد  و در شرایط حال حاضر که کشورمان از شرایط بحران کرونا خارج شده است لازم است، فعالان عرصه روابط عمومی بیش از پیش در مسیر افزایش سواد سلامت جامعه گام بردارند. 

روز ارتباطات و روابط عمومی فرصت مغتنمی است برای بازبینی هوشمندانه و منصفانه در راه های طی شده، فراز و نشیب های فراوان پیش رو و نیز ترسیم چشم اندازی روشن از آینده که می تواند درخور شان و منزلت جامعه امروز طراحی و برنامه ریزی شود.

اینجانب، فرارسیدن این روز را به تمامی تلاش‌گران فرهیخته عرصه آگاهی‌بخشی، روابط‌عمومی و رسانه به خصوص همکاران ارجمندم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تبریک و تهینت عرض کرده و برای فعالین این عرصه در راستای ایفای وظایف و رسالت ذاتی‌شان و وافزایش سواد سلامت جامعه توفیق و سربلندی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.