0267.jpg - 24.69 kBهمزمان با 27 اردیبهشت ماه، روز روابط عمومی، بهانه ای شد تا روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خود سوژه خبر شود. حرفه ای که به عنوان هنر هشتم معرفی شده و به تعبیری قلب تپنده هر سازمان است و نقش موثری در پیشبرد اهداف سازمانی ایفا می نماید.

پایگاه خبری وب دا دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مصاحبه ای را با یکی از فعالین و پیشکسوتان عرصه روابط عمومی تهیه نموده تا با شیرینی و سختی های این حرفه ی خطیر بیشتر آشنا شویم.

امیر افشار دانش آموخته مقطع کارشناسی رشته پژوهشگری علوم اجتماعی از دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین کارشناس ارشد رشته جامعه شناسی، از خرداد سال 85 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان اولین کارشناس روابط عمومی در واحد های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و در شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر آغاز به کار و تاکنون نیز در این حرفه فعال است.

افشار با اشاره به نقش و موقعیت حرفه روابط عمومی در حوزه سلامت می گوید: بدون شک در دوران شیوع ویروس کرونا در جهان و به ویژه ایران نقش روابط عمومی بسیار نمایان شد؛ زیرا که در ابتدا؛ این وبروس ناشناخته بود و مردم بیشتر نیاز به شناخت آن داشتند، مهمترین و معتبرترین منبع خبری و اطلاعاتی، روابط عمومی ها در حوزه سلامت بودند که دراین حوزه ایفای نقش می نمودند.

این کارشناس روابط عمومی اظهار می دارد: روابط عمومی ها با اطلاع رسانی های به موقع و ارائه راهکارهای پیشگیری و درمان نقش کلیدی در افزایش سرمایه اجتماعی در این دوران  برای حوزه  سلامت،داشتند و بخش زیادی از این اعتماد و اقبال مردم به حوزه سلامت مرهون این حرفه است.

وی افزود: در این دوران؛ روابط عمومی ها بی هیچ ترس و واهمه ای برای به تصویر کشیدن خدمات حوزه بهداشت و درمان در محیط های بهداشت و درمان حاضر  و خدمات حوزه درمان را به تصویر می کشیدند.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی نقش مدیریتی  و ارتباطی را در سازمان ایفا می کند خاطر نشان کرد: روابط عمومی ها باید از نقش تبلیغاتی به نقش ارتباطی و مدیریتی تغییر رویکرد دهند زیرا مخاطبین امروز به دنبال راهه ایی برای دسترسی سریع تر به اطلاعات هستند.

افشار تاکید می کند: یک روابط عمومی توانمند باید بتواند به عنوان بازوی قوی حوزه مدیریت سازمان؛ با تامین اطلاعات از ذی نفعان و ارباب رجوع و کارکنان سیستم در حوزه مدیریت سازمان مشارکت نماید.

وی با بیان اینکه یک روابط عمومی خوب باید در درجه اول خود اصول ارتباطات را بداند و با به کار گیری این اصول و کسب اعتماد مدیر سیستم جایگاه روابط عمومی را ارتقا دهد خاطر نشان می دارد: اگر فردی نتواند جایگاه روابط عمومی را در سازمان تثبیت کند این فرد در روابط عمومی موفق نخواهد بود و نخواهد توانست نقش روابط عمومی را به درستی ایفا نماید.

افشار به سخت و دشوار بودن حرفه روابط عمومی اشاره و می گوید: یکی از ویژگی های یک روابط عمومی، در دسترس و پاسخگویی در هر زمان از شبانه روز است و با توجه به مشغله کاری در حرفه روابط عمومی، خانواده نقش اساسی در موفقیت شغلی روابط عمومی ها ایفا می کنند.

این فعال حوزه روابط عمومی خبرنگاران و رسانه ها را به عنوان بازوان توانمند حوزه روابط عمومی معرفی و اظهار می دارد: ارتباط موثر با رسانه ها و خبرنگاران به عنوان یک اصل در روابط عمومی است که می تواند در دستیابی به اهداف سازمانی در خدمت روابط عمومی باشد.

افشار با اشاره به اینکه یک روابط عمومی نیز می تواند فرهنگ ساز باشد، می گوید: یکی از اقداماتی که بسیار در دوران خدمت باعث رضایتمندی و خشنودی ام است، اطلاع رسانی و اشاعه فرهنگ کمک های خیرین سلامت به حوزه بهداشت و درمان بود که با تلاش های اعضای مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر کمک های چشمگیری از سوی خیرین سلامت این شهرستان در جهت رفع نیازها و کمبودها در عرصه سلامت به دانشگاه شد.

وی با تاکید بر اینکه یک روابط عمومی موفق باید در راستای اهداف سازمانی با رویکرد کار برای رضای خدا و همچنین ارتقای سطح سواد سلامت مردم فعالیت نماید  اظهار می دارد: در طول مدت خدمت خود از مدیران روابط عمومی دانشگاه تجربیات بسیار خوبی اندوخته ام و جا دارد از همه این عزیزان و همکاران پر تلاشم در روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که بی منت در این عرصه خدمت می نمایند تشکر نمایم و هفته روابط عمومی و ارتباطات را به این تلاشگران عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی تبریک عرض نمایم.

افشار از همه مدیران و همکاران خود در شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر که به عنوان سرمایه های انسانی، نقش بسزایی در پیشبرد اعتلای روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کاشمر داشته اند تشکر و قدردانی نمود.

 

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image