به گزارش وب دا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، بر اساس پژوهشی که توسط مریم سلطانی و لیلا امیر پور انجام و نتایج آن در چهارمین همایش بین المللی روان پزشکی کودکان و نوجوانان ارائه شد ، قصه گویی به عنوان روشی غیر مستقیم برای ارائه چارچوبی برای آموزش و ارتقاء خود فهمی ، کارآیی و وحدت دادن به تجارب ، می تواند در سلامت کودکان و نوجوانان نقش موثری داشته باشد .
این پژوهش نیز به منظور ارزیابی تاثیر استفاده از روش قصه گویی به روش گروهی ( به عنوان تکنیکی آمورشی –درمانی ) در افزایش عزت نفس کودکان انجام شده است .
این پژوهش که بر روی 30 کودک پسر در سنین 9 تا 10 سال و در دو گروه آزمایش و کنترل در شهرستان مشهد انجام شد ، گروه آزمایش به مدت 10 جلسه 45 دقیقه ای در جلسات قصه درمانی به صورت گروهی شرکت کردند ( برنامه جلسات و انتخاب قصه ها با توجه به مولفه های عزت نفس صورت گرفت )
یافته ها در این پژوهش نشان داد تفاوت معنادار عزت نفس بین گروه آزمایش و گروه کنترل مشاهده شد .
نتایج پژوهش حاکی از اثر بخشی قصه درمانی گروهی در افزایش عزت نفس کودکان بوده و قابلیت کاربرد قصه و ساختار آن را در آموزش و ارتقاء بهداشت روان کودکان نشان می دهد .
چهارمین همایش بین المللی روان پزشکی کودکان و نوجوانان 19 الی 21 مهر ماه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد .