چاپ

محقق ارشد، مرکز آمار و تحقیقات اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی (SESRIC) به جمعیت دو میلیارد نفری مسلمانان اشاره کرد و گفت: کشورهای اندونزی، پاکستان، بنگلادش، مصر و ایران به ترتیب از لحاظ جمعیت از بازارهای اصلی محصولات حلال به شمار می روند.

به گزارش ستاد خبری نخستین همایش بین المللی فرآورده های حلال؛ مظهر حسین همچنین سهم آسیا را در هزینه های غذای حلال حدود 50 درصد اعلام کرد که بیشترین سهم را در میان قاره های مختلف داراست.

به گفته وی، 58 درصد جمعیت مصرف کنندگان غذای حلال را 10 کشور مسلمان شامل اندونزی، ترکیه، پاکستان، مصر، بنگلادش، ایران، عربستان، نیجریه تشکیل می دهند.

وی به نقش موثر کیفیت در افزایش مصرف محصولات حلال اشاره کرد و گفت: تجارت و مدیریت صحیح، آگاهی و عوامل اجتماعی از عوامل افزایش کیفیت غذای حلال است.  

محقق ارشد، مرکز آمار و تحقیقات اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی (SESRIC)، همچنین به آگاهی، اقتصاد، چارچوب قانونی، امنیت غذایی، توسعه فناوری، رشد جمعیت به عنوان محرک های اصلی صنعت غذای حلال  اشاره کرد.

وی با تاکید بر اقتصاد محصولات حلال اضافه کرد: اگر محصولی حلال نیست نباید در تلویزیون تبلیغ شود.

مظهر حسین با تاکید بر یکنواخت سازی و اتحاد استانداردها، به استانداردهای OIC به طور فهرست وارد اشاره نمود و در پایان با اشاره به چالش های جاری در زمینه محصولات حلال به ارائه پیشنهادات و چشم انداز آینده این سازمان پرداخت.

گفتنی است: نخستین کنگره بین المللی فرآورده های حلال، با حضور شخصیت های برجسته ای از جهان اسلام به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محورهای ویژگی و معیار غذای حلال و طیب،اشتراک و افتراق ادیان در معیار حلال،معیار حلیت گوشت و فرآورده های آن،قواعد فقهی مرتبط با فرآورده های حلال،طهارت و نجاست در فرآورده های حلال و مسائل مستحدثه در فرآورده های حلال طی روزهای ۲۲ و ۲۳ آذر ماه در برج سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.