سامانه ثبت و پیگیری مکاتبات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور تکریم ارباب رجوع راه اندازی شد.
به گزارش وب دا، با استقرار این سامانه مردم می توانند از هر نقطه از کشور بدون مراجعه حضوری به ستاد مرکزی، نامه ها و مکاتبات خود را ارسال و با استفاده از کد پیگیری دریافتی، درخواست های خود را تا دریافت نتیجه از طریق این سامانه که متصل به سامانه اتوماسیون اداری وزارت (دیدگاه) می باشد، پیگیری کنند.
همچنین تمامی مراحل مکاتبه از ثبت تا تمام ارجاعات و اقدامات انجام شده از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود.
طراحی و اجرای این سامانه گامی بزرگ در جهت اجرای الزامات دولت الکترونیک، تکریم مراجعین و نیز بی نیازی مردم به مراجعه حضوری برای ثبت و پیگیری درخواست ها و نامه های خود از شهرها و استان های مختلف با توجه به حجم مراجعات و مکاتبات بسیار زیاد مردمی به ستاد مرکزی به شمار می رود.
این سامانه می تواند منجر به شفاف سازی و تسریع در فرآیند پاسخگویی و نیز تسریع در انجام اقدامات لازم برای درخواست های ارسالی مراجعین شود.
سامانه ثبت و پیگیری مکاتبات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق نشانی http://fc.behdasht.gov.ir/در دسترس مردم قرار دارد.