فعالیت سامانه تلفنی 191 در راستای پاسخگویی به سوالات کرونایی شهروندانمدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سامانه تلفنی 191 روزانه بیش از 3 هزار تماس مردمی را پاسخگو هستیم که به نسبت مرحله نخست فعالیت این سامانه که بالغ بر 2 هزار تماس در هر روز بود رشد بیش از 50 درصدی داشته است.

دکتر حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار وب دا، اظهار کرد: با توجه  به شیوع مجدد ویروس کرونا که متأسفانه بخش قابل توجهی از مردم را درگیر  کرده، با تشخیص مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سامانه تلفنی 191 به منظور پاسخگویی به سوالات کرونایی از نیمه دوم تیر ماه 99 مجدد راه‌اندازی شد تا بتوانیم پاسخگوی سوالات مختلف مردم با موضوع کرونا باشیم.

وی با اشاره به اینکه سامانه 191 در ایام موج دوم بحران کرونا فعالیت خود را با 4 خط و 8 نیروی داوطلبانه در 2 شیفت کاری 7 ساعته آغاز کرده است، افزود: کارشناسان مستقر در مرکز پاسخگویی 191 از ساعت 8 تا 23 (8 تا 15 و 15 تا 23) پاسخگوی سوالات کرونایی مردم هستند و حتی اگر نیاز باشد آمادگی کامل داریم که خدمات این سامانه را به‌صورت شبانه‌روزی و 24 ساعته ارائه دهیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه روزانه بیش از 3 هزار تماس مردمی را پاسخگو هستیم که به نسبت دور نخست فعالیت سامانه تلفنی 191 که در هر روز بالغ بر 2 هزار تماس هموطنان را از نقاط مختلف کشور پاسخگو بودیم رشد بیش از 50 درصدی داشته است، خاطرنشان کرد: عمده سوالات مردم در مباحثی همچون نحوه مقابله  و مبارزه با کرونا، ترس و اضطراب کرونایی، نحوه مراقبت و درمان در منزل، اقدامات موردنیاز پس از بهبودی و ترخیص از مرکز درمانی و غیره بوده است.

دکتر رحیمی تصریح کرد: کرونا سرما و گرما نمی‌شناسد و ممکن است در 4 فصل سال به سراغمان بیاید و اگر می‌خواهیم بدنمان را در این خصوص ایمن نگه‌داریم باید موارد پیشگیرانه و نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

وی تأکید کرد: عمده دلیل افزایش آمار مبتلایان به کووید 19 در یک ماه اخیر عدم همکاری لازم مردم با مدافعان سلامت و خروج غیرضروری آنان از منزل و حضورشان در تجمعات، مراسم‌های عروسی و عزا و ازدحام شدید در مکان‌های اداری و تجاری بوده است و بیماری کرونا ویژه گروه سنی خاصی نبوده و نیست متأسفانه شاهد آن هستیم که از نوزاد تا کهنسال درگیر این بیماری شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: عدم استفاده از ماسک، دستکش و محلول‌های ضدعفونی‌کننده و نیز عدم توجه نسبت به شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون عامل دیگری جهت انتشار ویروس و تکثیر آن در جامعه بوده و خواسته مکرر ما از مردم ادامه همکاری لازم با مدافعان سلامت همچون روزهای نخست امسال  است.

دکتر رحیمی با اشاره به اینکه متأسفانه بیشتر آمار مبتلایان به کووید 19 در دوره موج دوم بحران کرونا جوانان هستند، بیان کرد: از والدین می‌خواهیم که مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند و از حضور آنان در جمع‌ها و دورهمی‌ها خودداری کنند و بدانند بهترین کار در جهت حفظ سلامت خودشان و فرزندانشان ماندن در خانه و عدم خروج غیرضرور از منزل است؛ حتی اگر خروج ضروری هم دارند استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله اجتماعی استاندارد (2 متر) را فراموش نکنند.

وی خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم که جهت دریافت‌ پاسخ‌های سوالات کرونایی خود فقط با سامانه تلفنی 191 در تماس باشند و از اشغال بی‌مورد خطوط 115 و 190 خودداری نمایند تا تأخیری در امر خدمت‌رسانی همکارانمان در بخش‌های اورژانس و پاسخگویی به شکایات مردمی شاهد نباشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

خبرهای روز

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image