روزانه به بیش از 3 هزار سوال کرونایی مردم پاسخ داده می شود /رشد بیش از 50 درصدی تماس‌های مردمی با سامانه تلفنی 191دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: شهروندان در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا پیش از هر اقدام و مراجعه به مراکز درمانی با سامانه 191 تماس بگیرند.

دکتر حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار وب دا، اظهار کرد: در ایام موج دوم بحران کرونا فعالیت مجدد سامانه تلفنی 191 پاسخگویی به سوالات کرونایی فعال شده و از مردم می‌خواهیم به‌جای مراجعه مستقیم به مراکز درمانی، با این سامانه تماس بگیرند و از راهنمایی مشاوران و کارشناسان مستقر در پشت خطوط 191 برخوردار شوند، شاید مشکلشان به‌صورت تلفنی و یا با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت برطرف شود و نیاز به مراجعه آنان به مرکز درمانی نباشد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که اگر طبق شرح طرح حال اعلام شده از سوی فرد تماس گیرنده، کارشناس اعلام کرد که به مراکز بهداشتی یا درمانی جهت آزمایش و درمان مراجعه کند این اقدام صورت پذیرد، اضافه کرد: مردم اگر با مشاوره لازم مشاوران و کارشناسان سامانه 191 مشکلشان حل نشد به مراکز سطوح 3 گانه ارجاع می‌شوند و در صورت نیاز به مرکز درمانی اعزام خواهند شد و نیاز به مراجعه مستقیم آنان به بیمارستان‌ها در شرایط بحرانی کنونی که با وضعیت قرمز مواجه هستیم نیست.

دکتر رحیمی با بیان اینکه کارشناسان مستقر در پشت خطوط 191 در 2 شیفت کاری 7.5 ساعته فعالیت دارند، تصریح کرد: در مجموع کارشناسان مستقر در پشت خطوط این سامانه تلفنی 15 ساعت و از ساعت 8 تا 23 (8 تا 15 و 15 تا 23) پاسخگوی سوالات کرونایی مردم هستند و حتی اگر نیاز باشد آمادگی کامل داریم که خدمات این سامانه به‌صورت شبانه‌روزی و 24 ساعته ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته دعوتی از دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت در سامانه 191 داشتیم که تاکنون 30 دانشجو نام‌نویسی کرده‌اند، تأکید کرد: از ابتدای هفته آینده 4 خط فعال فعلی به 8 خط افزایش می‌یابد و نیروهای روزانه هم از 8 نفر به 16 نفر می‌رسد، ضمن اینکه در هر شیفت کاری یک نیروی اضافه داریم تا فرصت استراحت برای نیروهای مستقر در پشت خطوط سامانه 191 شود و موجب خستگی و فرسودگی آنان نشود.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که اکثر تماس ها به‌گونه‌ای بوده که با راهنمایی لازم کارشناسان امکان درمان در منزل وجود دارد و همگان نیازمند بستری در بیمارستان نیستند، گفت: در تمامی شرایط به‌خصوص در این ایام خاص که با این ویروس همه‌گیر درگیر هستیم بهترین مکان برای درمان بیماران منزل است، مگر آنکه شرایط فرد خاص باشد و نیازمند بستری در بیمارستان باشد.

دکتر رحیمی با تأکید بر اینکه در سامانه 191 به همه پرسش‌های کرونایی مردم در خصوص نحوه پیشگیری و درمان این بیماری پاسخ داده می‌شود، بیان کرد: از مردم می‌خواهیم که جهت دریافت‌ پاسخ‌های سوالات کرونایی خود فقط با سامانه تلفنی 191 در تماس باشند و از تماس با خطوط 115 و 190 خودداری نمایند تا تأخیری در امر خدمت‌رسانی همکارانمان در بخش‌های اورژانس و پاسخگویی به شکایات مردمی شاهد نباشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

خبرهای روز

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image