چاپ

402.jpg - 18.68 kBرییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ثبت بیش از 106 هزار تماس تلفنی با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

دکتر علی یزدانی با بیان اینکه به طور متوسط روزانه سه هزار و 500 تماس با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه به ثبت رسیده است اظهار کرد: تماس با این مرکز در سه ماهه نخست سال به دلیل ایام نوروز و مناسبت های مختلف مذهبی و ملی و  حضور جمع زیادی از زائران در مشهد مقدس، افزایش چشمگیری داشته است.

وی گفت: 30 درصد از این تماس ها منجر به اعزام امبولانس و عملیات می شود و سایر تماس ها یا مزاحمی و یا نا مرتبط و یا مشاوره ای  هستند ،که فرهنگ سازی از سوی خانواده برای فرزندان در آینده می تواند بسیاری از تماس های مزاحمی را کاهش دهد و موجب گردد تماس های واقعی بیشتر  فوریت های پزشکی برقرار شود.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعات در تماس با اورژانس پاسخ به سوالات کارشناسان است ، زیرا این سوالات می تواند موجب کسب اطلاع صحیح از وضعیت بیمار و مصدوم و راهنمایی کارشناس  به تماس گیرنده شود که این مهم  منجر به نجات جان یک فرد می گردد و از دیگر سوی اعلام دقیق آدرس و اعلام نحوه دسترسی ها معابر و یا راهنمایی همراه بیمار دردرب منزل و یا آپارتمان ها  موجب کاهش زمان رسیدن کارشناسان عملیاتی بر بالین بیماران و مصدومین خواهد شد.