دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حیطه یاددهی و یادگیری سیزدهمین جشنواره آموزشی ملی شهید مطهری موفق به کسب رتبه دوم شد.
به گزارش وب دا، این عنوان به فرایند "طراحی و اجرای فرایند آموزش بین حرفه ای در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی برای نخستین بار در کشور" که به همت اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر مجید خزاعی، دکتر سید مهدی حسینیان مهر، دکتر امیر آوان، دکتر حسین کریمی مونقی، دکتر حمید آقایی بختیاری و دکتر مجید رضایی تدوین شده تعلق گرفته است.
دکتر مجید خزاعی صاحب اصلی فرایند در گفتگو با وب دا اظهار کرد: جشنواره آموزشی ملی شهید مطهری بزرگترین جشنواره کشوری در حوزه آموزش بوده و در این جشنواره که همسطح جشنواره پژوهشی خوارزمی است منتخبان 52 دانشگاه علوم پزشکی کشور بروزترین فرآیندهای آموزشی خود در طی دو نیم سال تحصیلی را به دبیرخانه این رویداد ارسال میکنند.
وی با بیان اینکه هیات داوران پس از بررسیهای اولیه 10 دانشگاه علوم پزشکی برتر کشور را انتخاب کرد که دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزو راهیافتگان به مرحله داوری نهایی بود، افزود: در مرحله نهایی داوری سیزدهمین جشنواره آموزشی ملی شهید مطهری دانشگاههای علوم پزشکی اهواز، مشهد و اصفهان رتبههای اول تا سوم را در حیطه یاددهی و یادگیری کسب کردند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در فرایند تدوین شده توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد به این جشنواره بر توسعه و تقویت آموزش بین حرفهای تأکید شده است.
وی بیان کرد: آموزش بین حرفهای به معنای آن است که 5 تا 10 نفر در رشتههای مختلف در یک موضوع بهصورت تخصصی (هر کسی در حوزه کاری خودش) با همدیگر کار میکنند و خوشبختانه در موضوعات مختلف همچون سرطان دستاوردهای خوبی داشته است و حتی میتواند در گامهای بعدی در موضوعات روز همچون پیشگیری و درمان ویروس کرونا کار شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیرگروه فیزیولوژی این دانشگاه با ذکر این نکته که آموزش بین حرفهای میتواند ارتباط مؤثری میان دانشگاهها و دانشکدهها برقرار کند، تأکید کرد: در این خصوص حضور نیروهای متخصص و علاقهمند به کار تیمی بسیار مهم است و قطعاٌ اثرات کار جمعی و گروهی به مراتب بهتر از کار فردی و انفرادی بوده و میتواند موجب رشد و توسعه بخشهای مختلف حوزه سلامت همچون آموزش، پژوهش، پیشگیری، درمان، گردشگری و غیره بشود.