مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: پیرو اهتمام اعضای کمیته اموزش در پژوهش و مسئولین دانشگاه، طرح های پژوهشی به سمت کاربردی شدن حرکت می کند، به همین دلیل از سوی کمیته آموزش در پژوهش پیشنهاد داده شد موازی با این که اولویت پژوهشی به عنوان یک حیطه کلی اعلام می شود، روی عناوینی که مشکلات مدیریت ها است نیز تمرکز شود.
دکتر علی عمادزاده در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه این طرح های پژوهشی با نام نیاز محور از سایر طرح ها جدا شده است، خاطر نشان کرد: برای اجرای این اقدام پژوهشی آموزشی، ابتدا از مدیریتهای معاونت آموزشی و دفاتر توسعه آموزش دانشکده ها استعلام گرفته شده و موضوعات و عناوینی که ایجاد چالش می کرد ، مورد رصد قرار گرفت، سپس در چارچوب مشخص برای اعضای هیات علمی فراخوان شد.
وی ابراز کرد: در ادامه هماهنگی های لازم با معاونت های آموزشی و تحقیقات و فناوری انجام شد و برای تامین مالی و ساختاری در قالب فراخوان نکاتی بیان شد.
دکتر عمادزاده با بیان اینکه در حال حاضر 25 عنوان مشکل رصد و به عنوان موضوعات طرح پژوهشی معرفی شده است، گفت: این طرح ها به شکل مشخص و هدفمند و مجزا از گرنت حمایت می شوند، فراخوان این طرح های پژوهشی در انتهای سال گذشته و ابتدای سال جاری انجام شد و تعدادی طرح های تحقیقاتی دریافت شد .
وی عنوان کرد: این طرح ها به لحاظ مطابقت با عناوین ابتدا غربالگری اولیه شد و چند طرح مورد پذیرش قرار نگرفت و مابقی تایید شدند؛ بیشتر در داوری از نظر ساختاری و علمی طرح ها بررسی می شوند و پس از بررسی به معاونت پژوهشی اعلام می شود تا طرح ها گزینش شود.
دکتر عماد زاده با بیان اینکه از اواخر تابستان و اوایل پاییز به طور مجدد این چرخه انجام می شود، گفت: تاکنون 9مورد طرح مورد قبول واقع شده و 16 عنوان هم خالی مانده که اساتید می توانند در درون یا بیرون فراخوان از این لیست استفاده کنند.