دانش


 

دبير علمي دومين کنگره بين‌المللي هيپنوتيزم در مشهد گفت: بدنبال راه‌اندازي انجمن آسيايي هيپنوتيزم در ايران و با مرکزيت دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد هستيم، چراکه پتانسيل‌ علمي آن را در اين دانشگاه داريم و معتقديم پايگاه اصلي انجمن آسيايي را بايد در مشهد مستقر کنيم.


معاون پژوهشي دانشگاه علوم پزشکي مشهد از آمادگي دو مرکز تحقيقاتي دانشگاه براي ايجاد دوره هاي پسا دکترا خبر داد .


مدير مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکي دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد با اشاره به ارکان اساسي آموزش پزشکي پويا، بر واقعي شدن آموزش‌ها و توليد منابع علمي داخلي تأکيد کرد.


 

به گزارش خبرنگار وبدا، دکتر حسن بسکابادي در نشست خبري جشنواره شهيدمطهري درباره ارکان اساسي ديگر براي پويايي دانش آموزش پزشکي، گفت: براي داشتن آموزش پزشکي پويا به چند رکن اساسي مانند پژوهش در آموزش نياز داريم و اين که چگونه معلمي اثرگذار است و اثرگذاري آن را براي اعضاي هيأت علمي نشان دهيم تا نقايص شناسايي و راهکار متناسب اتخاذ شود.

وي اظهار کرد: بايد منابع علمي را خودمان در داخل توليد کنيم، آموزش‌ها را واقعي کنيم؛براي نمونه دانشجوي پزشکي عمومي اگر در بيمارستان آموزش ببيند فقط با بيماري‌هاي اورژانس و بيماري‌ پرمشکل آشنا مي‌شود، در حالي که در درمانگاه‌هاي سطح شهر و دندانپزشکي‌ها شرايط گونه ديگري است و بايد اين دانشجويان جايي که بايد بيشترين خدمات‌رساني را داشته باشند، آموزش‌ها را فراگيرند.

مدير مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکي دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد با تأکيد بر توانمندسازي اساتيد به عنوان يکي از رکن‌هاي اساسي آموزش پويا، افزود: نظرسنجي و بازخورد از گيرندگان فرآيند آموزشي که دانشجويان هستند نيز حايزاهميت است تا از اين طريق ببينيم آموزش را چطور بايد جهت‌گيري کنيم و چه اقداماتي بايد انجام دهيم.

دکتر بسکابادي به ضرورت توجه به اخلاق حرفه‌اي در پزشکي اشاره کرد و گفت:نحوه برخورد استاد با دانشجو و برعکس، برخورد دانشجو با بيمار که يکي از مشکلات بيماران است، همگي سنجيده و شاخص‌هاي ارتقاء در سطح مديريت آموزشي لحاظ مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: ارزشيابي سيستم يکي از سيستم‌هاي مهم دانشگاه است و نسبت به آن رويکرد جدي داريم و سياستگذاري‌ها بر اساس نيازها صورت مي‌گيرد.

مدير مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکي دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد درباره برنامه‌هاي هفته آموزش نيز گفت: بازنگري در آموزش عمومي؛ گامي بسوي پزشکي پاسخگو برنامه دانشکده پزشکي، آموزش مشارکتي برنامه دانشکده دندانپزشکي، اخلاق حرفه‌اي محور برنامه‌هاي دانشکده پيراپزشکي، ارزيابي کيفيت آموزش دستور کار دانشکده بهداشت و ارتقاء آموزش براي توليد ملي برنامه دانشکده داروسازي و محور پيگيري دانشکده پرستاري و مامايي نيز راهکارهاي ارتقاء کيفيت در آموزش است که به آنها ابلاغ شده است.



نخستين فراخوان پذيرش واحدهاي فناور در مرکز رشد فناوري سلامت دانشگاه علوم پزشکي مشهد منتشر شد .


 

رئيس مرکز تحقيقات سم شناسي دانشگاه علوم پزشکي مشهد از آمادگي اين مرکز براي راه اندازي دوره تخصصي بين المللي و کشوري خبر داد .

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image