مدير مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکي دانشگاه علومپزشکي مشهد با اشاره به ارکان اساسي آموزش پزشکي پويا، بر واقعي شدن آموزشها و توليد منابع علمي داخلي تأکيد کرد.
به گزارش خبرنگار وبدا، دکتر حسن بسکابادي در نشست خبري جشنواره شهيدمطهري درباره ارکان اساسي ديگر براي پويايي دانش آموزش پزشکي، گفت: براي داشتن آموزش پزشکي پويا به چند رکن اساسي مانند پژوهش در آموزش نياز داريم و اين که چگونه معلمي اثرگذار است و اثرگذاري آن را براي اعضاي هيأت علمي نشان دهيم تا نقايص شناسايي و راهکار متناسب اتخاذ شود.
وي اظهار کرد: بايد منابع علمي را خودمان در داخل توليد کنيم، آموزشها را واقعي کنيم؛براي نمونه دانشجوي پزشکي عمومي اگر در بيمارستان آموزش ببيند فقط با بيماريهاي اورژانس و بيماري پرمشکل آشنا ميشود، در حالي که در درمانگاههاي سطح شهر و دندانپزشکيها شرايط گونه ديگري است و بايد اين دانشجويان جايي که بايد بيشترين خدماترساني را داشته باشند، آموزشها را فراگيرند.
مدير مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکي دانشگاه علومپزشکي مشهد با تأکيد بر توانمندسازي اساتيد به عنوان يکي از رکنهاي اساسي آموزش پويا، افزود: نظرسنجي و بازخورد از گيرندگان فرآيند آموزشي که دانشجويان هستند نيز حايزاهميت است تا از اين طريق ببينيم آموزش را چطور بايد جهتگيري کنيم و چه اقداماتي بايد انجام دهيم.
دکتر بسکابادي به ضرورت توجه به اخلاق حرفهاي در پزشکي اشاره کرد و گفت:نحوه برخورد استاد با دانشجو و برعکس، برخورد دانشجو با بيمار که يکي از مشکلات بيماران است، همگي سنجيده و شاخصهاي ارتقاء در سطح مديريت آموزشي لحاظ ميشود.
وي خاطرنشان کرد: ارزشيابي سيستم يکي از سيستمهاي مهم دانشگاه است و نسبت به آن رويکرد جدي داريم و سياستگذاريها بر اساس نيازها صورت ميگيرد.
مدير مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکي دانشگاه علومپزشکي مشهد درباره برنامههاي هفته آموزش نيز گفت: بازنگري در آموزش عمومي؛ گامي بسوي پزشکي پاسخگو برنامه دانشکده پزشکي، آموزش مشارکتي برنامه دانشکده دندانپزشکي، اخلاق حرفهاي محور برنامههاي دانشکده پيراپزشکي، ارزيابي کيفيت آموزش دستور کار دانشکده بهداشت و ارتقاء آموزش براي توليد ملي برنامه دانشکده داروسازي و محور پيگيري دانشکده پرستاري و مامايي نيز راهکارهاي ارتقاء کيفيت در آموزش است که به آنها ابلاغ شده است.