344.jpg - 9.87 kBمدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد:مدرسه همگام با خانواده، نقش تعيين‌كننده‌اي در ايجاد يا تخريب عزت نفس كودك و احساس شايستگي آنان دارد از همین رو نقش مدرسه در تکوین اخلاق و رفتار کودک از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر ندا اخروی ، در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه مدرسه براي بهبود زندگي كودكان و نوجوانان فرصت بسيار مناسبي فراهم مي‌كند، خاطر نشان کرد:  تقريبا تمام كودكان در دوره‌اي از زندگي خود به مدرسه مي‌روند و مدارس قوي‌ترين سازمان اجتماعي و آموزشي قابل دسترسي براي مداخله هستند.

وی با بیان اینکه مدارس مانند شبكه‌اي امن، از كودكان در برابر خطراتي كه بر يادگيري، رشد و بهداشت رواني، اجتماعي تاثير مي‌گذارد، محافظت مي‌كنند، تصریح کرد: كار آموزش و پرورش در آموزشگاه‌ها، در واقع دنباله كار پرورش شخصيت افراد در محيط خانواده است، و كودكان در محيط آموزشگاه‌ها ياد مي‌گيرند كه چگونه رفتار اجتماعي داشته باشند و نقش خود را در اجتماع ايفا كنند.

وی افزود: اين محيط مي‌تواند ارتباط درستي با كودك برقرار كند و  او را آماده پذيرش مسووليت، تصميم‌گيري و حل مسائل زندگي سازد؛ كودكاني كه تازه به محيط آموزشگاه وارد میشوند، ممکن است مشکلاتی داشته باشند که مربيان وآموزگاران بايد با درايت خود، اين مسائل را درك كنند و كودكان را با محيط جديد تطبيق دهند، کودکان نیاز به جلب توجه دارند که برخي كودكان از طريق پيشرفت تحصيلي، ورزشي و اجتماعي، اين نياز را در خود برآورده می کنند .

دکتر اخروی عنوان کرد: هر كودكي ميل به موفقيت دارد ولي اگر وظايف او، خارج از حدود استعداد و علاقه‌اش باشد، احساس ناكامي و بي‌حوصلگي خواهد كرد. اين احساس محروميت، آزاردهنده است و او این حس را با آزار رساندن به معلم، تخریب کتاب و صندلی و اذیت کردن هم کلاسی ها بروز می دهد بنابراین پذیرش معلم و اطرافیان دانش آموز در احساس تعلق و ارزشمندی فرد در مدرسه و در محیط جامعه تاثیر قابل توجهی دارد.

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image