مسئول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به افزایش آمارهای کرونایی زمان پاسخگویی سامانه ۱۹۱ پاسخگویی به سوالات کرونایی این دانشگاه ۴ ساعت افزایش یافت.
دکتر زهرا اباصلتی در گفتگو با وب دا، اظهار کرد: شیفتهای کاری روزانه سامانه ۱۹۱ افزایش یافته و همه روزه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ بوده و نسبت به ماههای قبل که تا ساعت ۱۵:۳۰ بوده ۴ ساعت افزایش داشته و از ۸ ساعت به ۱۲ ساعت رسیده و در صورت نیاز بازهم این زمان افزایش مییابد.
وی اضافه کرد: همچنین تعداد اپراتور هر شیفت کاری نیز از ۲ به ۳ افزایش یافته و از ۴ به ۶ رسیده است، هماکنون نوبت صبح از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و نوبت عصر از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۹:۳۰ فعال است، ضمن اینکه روزهای تعطیل هم فعال شده است و کارشناسان این سامانه در ۷ روز هفته پاسخگوی مردم هستند و این آمادگی را داریم تا از ظرفیت مادران باردار شاغل هم در منزل و در قالب برنامه دورکاری آنان استفاده نماییم.
مسئول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه میزان تماس روزانه مردم با این سامانه در دی ماه از ۴۰ به ۲۱۳ مورد در روز رسید، اما در روزهای ابتدایی بهمن ماه به ۸۸ مورد رسیده است، خاطرنشان کرد: کاهش تماسهای روزانه احتمالاً به این دلیل بوده که مردم تصور کردند در زمان تعطیلی و دورکاری هفته قبل سامانه ۱۹۱ پاسخگویی به سوالات کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم تعطیل بوده، در حالی که کارشناسان این سامانه در محل خدمت حاضر بودند تا پاسخگوی سوالات کرونایی مردم باشند.
دکتر اباصلتی افزود: از مجموع سوالات طرح شده از سوی مردم ۷۰ درصد آنها در موضوع واکسن، ۱۰ درصد در موضوع بیماری و ۲۰ درصد در سایر موضوعات کرونایی بوده است و بهطور مثال از مجموع ۸۸ تماس روز گذشته ۵۶ مورد در موضوع واکسن، ۱۱ مورد در موضوع بیماری و ۲۱ مورد هم در سایر موضوعات کرونایی بوده است.