نجات جان مادر باردار توسط تیم تخصصی گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

استاد گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نجات جان یک مادر باردار که در حین زایمان دچار افزایش ناگهانی فشار خون و شرایط حاد جسمانی شده بود، به همت اعضای هیات علمی این گروه خبر داد.
دکتر نفیسه ثقفی در گفتگو با وب دا اظهار کرد: بانوی جوان 31 ساله در بارداری دوم و با سابقه یک سقط در گذشته و درمان نازایی ، پس از طی کردن مراقبت های بهداشتی زیر نظر پزشکان متخصص و کادر بهداشتی ، پس از شروع دردهای زایمانی به بیمارستان شهرستان کاشمر مراجعه می کند، که در حین تحمل درد زایمان به طور ناگهانی دچار افزایش فشار خون می شود که این موضوع در هر زمان از بارداری و زایمان ممکن است رخ دهد و بیمار برای انجام زایمان به اتاق زایمان ارجاع می شود.
وی تصریح کرد: مادر پس از وضع حمل به دلیل شرایط حاد و افزایش فشار خون دچار ایست قلبی می شود که عملیات اقدامات احیا بر روی وی انجام و به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان کاشمر منتقل می شود و پس از یک هفته برای ادامه روند بهبودی به بیمارستان قائم(عج) مشهد انتقال می یابدو تحت سرپرستی دکتر امینی فوق تخصص مراقبت های ویژه برای درمان قرار گرفت.
استاد گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این مادر جوان پس از انتقال به بیمارستان قائم(عج) و بستری در بخش مراقبت های ویژه به صورت شبانه روزی تحت مراقبت های بالینی با مشارکت گروه های نورولوژی،عفونی و زنان و تیم پرستاری قرار گرفت تصریح کرد: بیمار به دلیل هیپوکسی اولیه(کمبود اکسیژن) سیر طولانی درمانی داشت که اقدامات درمانی تخصصی برای بهبود شرایط تنفسی انجام و پس از دو ماه این مادر با سلامتی کامل از این مرکز درمانی مرخص شد.
دکتر ثقفی تصریح کرد: این مادر پس از مراجعه دوم به تیم تخصصی پزشکان گروه زنان بیمارستان قائم(عج) با حمایت های عاطفی خانواده در شرایط جسمانی و روحی بهتری قرار گرفته بود.