ارائه دهها هزار خدمت درمانی در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید هاشمینژاد مشهد/ ثبت ۵۴۰۰ عمل جراحی در کارنامه سهماهه
رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید هاشمینژاد مشهد، از ارائه هزاران خدمت درمانی و تشخیصی به بیماران در بازه زمانی سه ماهه اخیر خبر داد و آمار عملکرد این مرکز را تشریح کرد.
دکتر حسین ابراهیمیپور در گفتگو با وب دا با اشاره به حجم گسترده مراجعات و خدمات ارائهشده در این مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی، اظهار داشت: طی سهماهه گذشته، ۳۸ هزار و ۴۳۵ بیمار در واحد تریاژ این مرکز پذیرش شدهاند که از این تعداد، ۳۲ هزار و ۵۷۲ بیمار در بخشهای مختلف بستری و تحت مراقبتهای درمانی قرار گرفتند.
وی افزود: همچنین در این بازه زمانی، ۶ هزار و ۴۶۸ بیمار از طریق اورژانس ۱۱۵ به این مرکز ارجاع شدند که این آمار، گویای نقش کلیدی و حیاتی بیمارستان شهید هاشمینژاد در ارائه خدمات اورژانسی و تخصصی به بیماران است.
دکتر ابراهیمیپور با اشاره به آمار ویزیتهای سرپایی و بستری، گفت: در سه ماه اخیر در مجموع ۳۰ هزار و ۸۷۱ ویزیت تخصصی در بخشهای مختلف درمانی این مرکز به ثبت رسیده است.
عملکرد اتاقهای عمل و بخشهای پاراکلینیک
رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید هاشمینژاد در تشریح فعالیتهای اتاق عمل تصریح کرد: در مدت یادشده، در مجموع ۵ هزار و ۴۲۶ عمل جراحی در این مرکز انجام شد؛ بهطوریکه ۴ هزار و ۱۳۷ عمل در اتاق عمل مرکزی، ۵۷۶ عمل در اتاق عمل زنان، ۶۴۶ مورد در اتاق عمل آنژیوگرافی و ۶۷ عمل جراحی قلب باز با موفقیت به انجام رسید.
وی در خصوص خدمات پاراکلینیکی نیز خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۲۸ هزار و ۷۱۱ خدمت آزمایشگاهی و ۴۹ هزار و ۳۰۱ خدمت تصویربرداری شامل رادیوگرافی، سیتیاسکن، سونوگرافی و امآرآی ارائه شده است.
دکتر ابراهیمیپور ادامه داد: همچنین خدمات تخصصی شامل ۱,۷۱۳ مورد دیالیز، ۱,۶۴۱ مورد شیمیدرمانی، ۳۷۹ مورد الکترومیوگرافی (نوار عصب و عضله)، ۲۴۴ مورد اندوسکوپی، ۲۰۰ مورد کولونوسکوپی، ۱۱۲ مورد تست ورزش و ۴۳ مورد آنسفالوگرافی (نوار مغز) در این مرکز انجام شده است.
ثبت بیش از هزار زایمان موفق
وی با اشاره به عملکرد بخش زایشگاه این مرکز بیان داشت: در سهماهه اخیر، مجموعاً هزار و ۱۹۶ زایمان در این مرکز صورت گرفته که شامل ۷۴۰ مورد زایمان طبیعی و ۴۵۶ مورد سزارین بوده است.
رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید هاشمینژاد در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای شبانهروزی پزشکان، پرستاران، کادر درمانی، نیروهای پشتیبانی و تمامی کارکنان این مجموعه، تأکید کرد: ارتقای شاخصهای درمانی، ارائه خدمات باکیفیت و افزایش رضایتمندی بیماران، اولویت اصلی ماست و امیدواریم با تداوم همدلی و همکاری تمامی واحدها، روند خدمترسانی به مردم با قوت و کیفیت مطلوب استمرار یابد.
درج نظر