تأکید معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر ارتقای خدمترسانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر تشدید نظارتها و ارتقای سطح خدمترسانی به زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در دهه اول محرم و بهویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تأکید کرد.
به گزارش وبدا ، نشست معاونان غذا و دارو دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی کلانمنطقه ۹ آمایشی به میزبانی این معاونت و با حضور معاونان غذا و دارو دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی مشهد، بیرجند، بجنورد، سبزوار، نیشابور، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و اسفراین و همچنین مدیران حوزههای مختلف معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.
دکتر علی روحبخش، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در این نشست با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان، با اشاره به جایگاه ویژه استان خراسان رضوی و حضور گسترده زائران در دهه نخست محرم در شهر مقدس مشهد، بر ضرورت تقویت نظارتها و ارائه خدمات مطلوبتر در حوزه غذا، دارو و فرآوردههای سلامتمحور تأکید کرد.
وی هدف از برگزاری این نشست را ایجاد وحدت رویه در اجرای تکالیف قانونی، همافزایی میان دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی کلانمنطقه ۹ آمایشی و بهرهگیری از ظرفیتها و تجربیات موفق این مراکز در حوزههای مختلف دانست.
در ادامه این نشست، موضوعات مختلفی در حوزه غذا و دارو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که از جمله آنها میتوان به بررسی مشکلات سامانه Audit، چالشهای حوزه دارو از جمله سبدفروشی شرکتهای پخش، کوتاه بودن زمان تسویه فاکتورهای دارویی، فرآیند معدومسازی داروهای تاریخگذشته و کمبود برخی داروهای مخدر اشاره کرد.
همچنین نحوه تعامل با داروخانههای تأمین اجتماعی، مشارکت آزمایشگاههای قطب در اجرای طرحهای کشوری و پایش سموم، استفاده از ظرفیتها و پتانسیلهای موجود در اجرای طرحها و تعیین حقالزحمه مشارکت در آنها از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست بود.
بررسی ممنوعیت اشتغال کارشناسان حوزه مواد خوراکی، آشامیدنی و تجهیزات پزشکی بهعنوان مسئول فنی در خارج از وقت اداری نیز از دیگر موضوعاتی بود که در نشست معاونان غذا و دارو دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی کلانمنطقه ۹ آمایشی مورد توجه و بررسی قرار گرفت.
درج نظر