مداخله فوری تیم پزشکی بیمارستان قائم(عج) برای درمان زخم مزمن عفونی با احتمال ضایعه تومورال
تیم پزشکی بیمارستان قائم(عج)، از مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با انجام اقدامات درمانی فوری، بیمار ۵۴ سالهای را که با خونریزی شدید و عفونت گسترده در یک زخم مزمن مراجعه کرده بود، تحت عمل جراحی اورژانسی قرار داد. این بیمار هماکنون تحت مراقبتهای تخصصی در این مرکز درمانی قرار دارد.
به گزارش وبدا، این بیمار با شرایطی حاد به اورژانس بیمارستان قائم(عج) منتقل شد. بر اساس گزارش تیم درمانی، وی با شکایت اصلی خونریزی شدید و وجود کرم در محل زخم به اورژانس مراجعه کرده بود.
بررسیهای اولیه نشان داد این بیمار حدود ۱۰ سال از وجود زخمی مزمن در ناحیه سر رنج میبرده است؛ زخمی که طی این مدت بهطور متناوب دچار خونریزی میشده اما به دلیل عدم مراجعه به مراکز تخصصی، پیگیری درمانی مناسبی برای آن انجام نشده بود.
به گفته کادر درمان، وضعیت بیمار طی چهار روز گذشته و پس از بروز حادثهای تشدید شده است. بیمار در اثر سقوط از سطح همتراز و برخورد سر با جسم سخت، دچار ضربه مستقیم به محل زخم قدیمی شده که این اتفاق موجب خونریزی مداوم از محل ضایعه شده است. با این حال، وی چند روز پس از حادثه نیز از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کرده بود.
پس از انتقال بیمار به اورژانس و انجام بررسیهای اولیه، تیم پزشکی بلافاصله اقدامات لازم برای آمادهسازی بیمار جهت جراحی را آغاز کرد. با توجه به احتمال وجود ضایعه تومورال در این زخم مزمن، ضمن انجام عمل جراحی، مشاورههای تخصصی با گروه جراحی پلاستیک برای مدیریت بهتر ضایعه صورت گرفته است.
همچنین نمونهبرداری از بافت زخم برای بررسیهای پاتولوژیک انجام شده تا ماهیت دقیق ضایعه مشخص شود. از سوی دیگر، با توجه به عفونت شدید زخم و وجود آلودگی انگلی، هماهنگیهای لازم با متخصصان بیماریهای عفونی انجام شده تا آنتیبیوتیکتراپی مناسب و اقدامات حمایتی لازم برای کنترل عفونت و ادامه روند درمان آغاز شود.
تیم پزشکی بیمارستان قائم(عج) تأکید کرد تمامی اقدامات تشخیصی و درمانی لازم برای این بیمار با اولویت کنترل عفونت، تثبیت وضعیت عمومی و بررسی دقیق ماهیت ضایعه در حال انجام است. همچنین پزشکان بر ضرورت مراجعه بهموقع به مراکز درمانی و پیگیری زخمهای مزمن تأکید کردند، چرا که بیتوجهی به چنین ضایعاتی میتواند به بروز عوارض جدی و پیچیده منجر شود.
درج نظر