دانش


نخستين فراخوان پذيرش واحدهاي فناور در مرکز رشد فناوري سلامت دانشگاه علوم پزشکي مشهد منتشر شد .


مدير مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکي دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد با اشاره به ارکان اساسي آموزش پزشکي پويا، بر واقعي شدن آموزش‌ها و توليد منابع علمي داخلي تأکيد کرد.


 

به گزارش خبرنگار وبدا، دکتر حسن بسکابادي در نشست خبري جشنواره شهيدمطهري درباره ارکان اساسي ديگر براي پويايي دانش آموزش پزشکي، گفت: براي داشتن آموزش پزشکي پويا به چند رکن اساسي مانند پژوهش در آموزش نياز داريم و اين که چگونه معلمي اثرگذار است و اثرگذاري آن را براي اعضاي هيأت علمي نشان دهيم تا نقايص شناسايي و راهکار متناسب اتخاذ شود.

وي اظهار کرد: بايد منابع علمي را خودمان در داخل توليد کنيم، آموزش‌ها را واقعي کنيم؛براي نمونه دانشجوي پزشکي عمومي اگر در بيمارستان آموزش ببيند فقط با بيماري‌هاي اورژانس و بيماري‌ پرمشکل آشنا مي‌شود، در حالي که در درمانگاه‌هاي سطح شهر و دندانپزشکي‌ها شرايط گونه ديگري است و بايد اين دانشجويان جايي که بايد بيشترين خدمات‌رساني را داشته باشند، آموزش‌ها را فراگيرند.

مدير مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکي دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد با تأکيد بر توانمندسازي اساتيد به عنوان يکي از رکن‌هاي اساسي آموزش پويا، افزود: نظرسنجي و بازخورد از گيرندگان فرآيند آموزشي که دانشجويان هستند نيز حايزاهميت است تا از اين طريق ببينيم آموزش را چطور بايد جهت‌گيري کنيم و چه اقداماتي بايد انجام دهيم.

دکتر بسکابادي به ضرورت توجه به اخلاق حرفه‌اي در پزشکي اشاره کرد و گفت:نحوه برخورد استاد با دانشجو و برعکس، برخورد دانشجو با بيمار که يکي از مشکلات بيماران است، همگي سنجيده و شاخص‌هاي ارتقاء در سطح مديريت آموزشي لحاظ مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: ارزشيابي سيستم يکي از سيستم‌هاي مهم دانشگاه است و نسبت به آن رويکرد جدي داريم و سياستگذاري‌ها بر اساس نيازها صورت مي‌گيرد.

مدير مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکي دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد درباره برنامه‌هاي هفته آموزش نيز گفت: بازنگري در آموزش عمومي؛ گامي بسوي پزشکي پاسخگو برنامه دانشکده پزشکي، آموزش مشارکتي برنامه دانشکده دندانپزشکي، اخلاق حرفه‌اي محور برنامه‌هاي دانشکده پيراپزشکي، ارزيابي کيفيت آموزش دستور کار دانشکده بهداشت و ارتقاء آموزش براي توليد ملي برنامه دانشکده داروسازي و محور پيگيري دانشکده پرستاري و مامايي نيز راهکارهاي ارتقاء کيفيت در آموزش است که به آنها ابلاغ شده است.



جلسه آموزشي آشنایی با مفاهیم و شیوه تدوین برنامه عملیاتی توسط مديريت تحصيلات تکميلي دانشگاه با حضور نمايندگانی از دانشکده هاي تابعه و بيمارستان هاي آموزشي قائم (عج) و امام رضا (ع) برگزارشد.


 

رئيس مرکز تحقيقات سم شناسي دانشگاه علوم پزشکي مشهد از آمادگي اين مرکز براي راه اندازي دوره تخصصي بين المللي و کشوري خبر داد .


آزمايشگاه جامع تحقيقات دانشگاه علوم پزشگي مشهد با دارا بودن تجهيزات و امکانات پيشرفته آزمايشگاهي آماده ارائه خدمات به دانشجويان و اعضاء هيئت علمي دانشگاه مي باشد .


 

به گزارش وب دا ، مدير داخلي پژوهشکده بوعلي دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت :‌اين آزمايشگاه با دارا بودن  دستگاه آنالیز عنصری CHNS- در حال حاضر امکان  ارائه خدمات تحقیقاتی به منظور تعیین درصد عناصر کربن(C) ، هیدروژن (H) و نیتروژن (N) در ترکیبات شیمیایی مي باشد.

دکتر سيد احمد مهاجري خاطر نشان کرد :‌اين دستگاه در زمينه هاي آنالیز نمونه های دارويي، سنتزی، ترکیبات آلی، پلیمر کاربرد دارد .

وي  با اشاره به اينکه اين آزمايشگاه مجهز به دستگاه فلوسایتومتر  BD FACSCalibur  نيز مي باشد اظهار داشت:‌اين دستگاه قابليت اندازه گيري ویژگیهای سلول از نظر تعداد ، مشخصات مورفولوژیک ، گرانولیتی و شدت فلورسانس را داراست و در گروههاي علوم پايه، بيوتکنولوژي، پزشکي، ايمونولوژي کاربرد دارد .

گفتني است :‌پژوهشگران براي کسب اطلاعات بيشتر از مزاياي اين دستگاهها و نحوه استفاده از خدمات مي توانند به سامانه هاي اينترنتي به نشاني

http://www.mums.ac.ir/buali/fa/CHNS_O و http://www.mums.ac.ir/buali/fa/CentralLab_Flow مراجعه کنند.

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image