توسعه


مدیر سرمایه انسانی دانشگاه از برنامه‌ریزی جهت کسب جایزه تعالی منابع انسانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.

 به گزارش وب دا، دکتر عبداله ریحانی یساولی اظهار داشت: بر اساس برنامه عملیاتی مصوب سال 97 معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی‌، دانشگاه‌های علوم پزشکی مکلف به استقرار مدل تعالی منابع انسانی و اجرای فرایند مربوطه جهت کسب جایزه تعالی منابع انسانی می‌باشند.

وی افزود: حرکت به سمت بهره‌گیری از مدل‌های بهبود کیفت و تعالی منابع انسانی از سال گذشته در دستور کار مدیریت سرمایه انسانی دانشگاه قرار داشت و پس از اعلام وزارت، برنامه‌ریزی و تعیین فعالیت‌های لازم بمنظور کسب این جایزه صورت گرفت.  دکتر ریحانی افزود: بر همین اساس دو کارگاه آموزشی در خصوص معرفی مدل و نحوه ارزیابی با حضور مدرس انجمن مدیریت منابع انسانی ایران در دانشگاه برگزار گردید.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و همکاری حوزه‌های روابط عمومی، پشتیبانی و امور رفاهی و توسعه سازمان و تحول اداری در این زمینه اظهار امیدواری کرد: با مشارکت و همکاری تمام کارشناسان حوزه های مرتبط، موفق به اخذ جایزه تعالی منابع انسانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گردیم.

شایان ذکر است جایزه تعالی منابع انسانی بر اساس نظام نامه و دستور العمل‌های آن به برترین سازمان های ایرانی که حائز شرایط لازم برای قرار گرفتن در یکی از سطوح تعالی حوزه مدیریت منابع انسانی باشند اعطاء می‌گردد.

 


نشست کمیته فرعی مهندسی مشاغل با حضور اعضای کمیته فرعی متشکل از رئیس و کارشناسان گروه مهندسی مشاغل دانشگاه برگزار شد.

مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: در این نشست ها  که به صورت جداگانه در واحدهای مربوطه برگزار شد، به بررسی طبقات شغلی مشمولان ارتقاء طبقه در سازمان مرکزی، معاونت‌های بهداشتی، آموزشی، درمان، دانشجویی و فرهنگی و غذا و دارو ،مراکز بهداشت شماره دو، شماره پنج، شماره یک و ثامن، شماره سه، شبکه‌های بهداشت و درمان طرقبه و شاندیز، تایباد، خواف، رشتخوار، سرخس، قوچان، کاشمر، خلیل‌آباد، فریمان، چناران، بردسکن، درگز، مراکز آموزشی درمانی امام رضا(ع)، قائم(عج)، بیمارستان‌های اکبر، کامیاب، ام البنین(س)، شریعتی، طالقانی، هاشمی‌نژاد، ابن‌سینا و دکتر حجازی، علوی، خاتم‌الانبیاء، منتصریه، دکتر شیخ و امید، دانشکده‌های بهداشت، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی، طب سنتی، داروسازی، پزشکی و دندانپزشکی پرداخته شد.

محسن صادق‌پور افزود: با بررسی‌های صورت گرفته در این جلسات تعدادی از کارکنان در 6 ماه اول سال جاری مشمول ارتقاء طبقه گردیدند.


معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مدیریت عملکرد سال 1396 موفق به کسب رتبه نخست و تندیس پیشتاز دو ستاره، در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور شد.

به گزارش وبدا معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه مدیریت عملکرد جزء رویکردهای اصلی این معاونت است اظهار داشت: در همین راستا برنامه‌ریزی های لازم در سال 1396 همانند سال‌های قبل در دستور کار معاونت قرار گرفت و مجموعأ 152 پروژه و 35 اقدام اصلاحی تدوین، اجرا و مورد پایش قرار گرفت.

دکتر سید محمد حسین بحرینی طوسی خاطر نشان کرد: تلاش‌ها و اقدامات مجدانه در راستای اجرای برنامه‌های تدوین شده سبب شد تا در نشست اخیر معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در زنجان برگزار شد به طور رسمی اعلام شود که  دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان اولین دانشگاه از ابتدای اهدای جایزه مدیریت عملکرد (سال 1394) موفق به کسب نشان تندیس پیشتاز دو ستاره و رتبه نخست کشوری در مدیریت عملکرد گردیده است.

دکتربحرینی در ادامه تاکید کرد: این موفقیت بزرگ بدون حمایت‌های مستمر رییس دانشگاه ممکن نبود و جا دارد مراتب قدردانی خویش و مدیران حوزه توسعه را از ایشان و حوزه ریاست اعلام نمایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با اشاره به اجرای این فرایند افزود: از آغاز استقرار مدیریت عملکرد به صورت جامع و در قالب سامانه تحت وب که ابتکار دکتر صدرالسادات معاون  توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در سال 1394 بود، به مدیریت تحول اداری دانشگاه ماموریت داده شد مسئولیت برگزاری جلسات کمیته برنامه ریزی عملیاتی، تدوین، بررسی و پایش پروژه ها و اقدامات را به عهده گیرند و در واقع  با تلاش و هماهنگی هایی که در میان مدیریت های شش گانه حوزه توسعه انجام گرفت چنین موفقیتی حاصل گردید.

دکتر بحرینی در پایان ابراز امیدواری کرد این مسیر در سال جاری و سال های آینده نیز ادامه پیدا کند.


مدیر سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: در راستای استقرار مدل تعالی منابع انسانی در دانشگاه، توجه به تحقیقات و مطالعات دانشجویی و غیر دانشجویی مرتبط با مولفه های منابع انسانی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش وب دا، عبداله ریحانی یساولی با اشاره به اینکه این برنامه می تواند در اجرای موفق مدل تعالی و تدوین پروژه های بهبود منابع انسانی اثر بخش باشد خاطر نشان کرد: محققان دانشجو و غیر دانشجو که تحقیقاتی مرتبط با موضوعاتی نظیر رضایت شغلی، انگیزش، تعهد سازمانی، ارتباطات، فرهنگ سازمانی، مدیریت دانش ، بهره وری، مدیریت تغییر و سایر عناوین مرتبط با منابع انسانی را انجام داده اند می توانند نسبت به ارسال چکیده پژوهش خود اقدام نمایند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه آماری تحقیق صرفا باید در حوزه های بهداشت، درمان، ستاد و یا کل دانشگاه باشد خاطر نشان کرد: محققان می توانند با مراجعه به نشانی http://emp.mums.ac.ir/Article/Reg.aspx   نسبت به ارسال چکیده پژوهش خود اقدام نمایند.

مدیر سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: امتیاز آموزش ضمن خدمت برای پژوهشگرانی که نسبت به ارسال و ثبت چکیده پژوهش خود اقدام نمایند در نظر گرفته می شود.


   مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد،  با اشاره به راه اندازی هفت سرویس (پایش بر خط ، مدیریت تخت ، آزمایشگاه،  پاتولوژی، مرگ و میر بیمارستانی، روکش اسناد) از دریافت گواهی‌نامه استاندارد تبادل اطلاعات با سامانه سپاس  در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش وب دا، مهندس سید مسعود سیادتی اظهار داشت: در راستای سیاست‌های کلان وزارت بهداشت و طرح تحول نظام سلامت به منظور مدیریت هزینه‌ها و بیماری‌ها که از مقوله های مهم نظام سلامت است، با توجه به آماده بودن زیرساخت لازم برای نظام ارجاع، جلسات کارشناسی برای راه اندازی و اجرایی شدن این پروژه برگزار و مصوبات آن در حال پیگیری است.

 وی خاطر نشان کرد: پیاده سازی زیرساخت سرویس استحقاق درمان و فعال سازی آن در تمام بیمارستان‌ها و همچنین پیاده سازی سرویس‌های نسخه نویس و نسخه پیچ نیز دو پروژه مهم این مدیریت بوده که در حال انجام و پیاده ساز ی کامل با همکاری معاونت های درمان و بهداشت است.

  مهندس سید مسعود ساداتی در ادامه اولویت داشتن تمام زیرساختهای مربوط به پرونده الکترونیک سلامت را دستور کار سال 97 مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانست.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات با اشاره به عضویت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کارگروه ارتقا نظام آماری وزارت اظهار داشت: پیش نویس اولیه کتاب مرجع شاخص های نظام سلامت تدوین و در اختیار وزارت قرار گرفته است.

وی افزود: گروه آمار این مدیریت  با توجه  به رسالت خود مبنی بر ارتقای سطح کیفی و دست‌یابی به بهترین و مناسب‌ترین فنون و روش‌های انتشار و اشاعه‌‌ی آمار و اطلاعات بستر لازم برای مصور سازی اطلاعات را برای مدیران ارشد سازمان فراهم آورده است.  تحلیل اطلاعات مربوط به کمیته آموزش پاسخگو و عدالت محور نیز از جمله فعالیت های گروه آمار این مدیریت بوده است.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات اضافه کرد در راستای بهینه سازی خدمات نرم افزاری اتوماسیون اداری در بیمارستان کامیاب راه اندازی و 140 کارتابل به پرسنل بیمارستان کامیاب اختصاص یافته است. اتصال اتوماسیون دستگاه‌های آزمایشگاهی به نرم افزار HIS (امام رضا، شریعتی، اکبر) راه اندازی PACS در بیمارستانهای شریعتی، خاتم الانبیا و دکتر شیخ، راه اندازی کمیته تخصصی برای پشتیبانی حضورو غیاب اعضای هیات علمی وکارکنان نیز از جمله فعالیتهای این مدیریت در سه ماهه اول سال بوده است. بهره برداری از بستر ارتباطی بین نرم افزارها از طریق استاندارد ECE  و وب سرویسهای اتوماسیون اداری جهت یکپارچه ساختن نرم افزارهای سازمان با اتوماسیون اداری و به عنوان پایلوت تست اتصال نرم افزار مروارید در معاونت آموزشی در حال انجام می باشد.

مهندس ساداتی در بحث زیرساخت های دانشگاه علوم پزشکی مشهد،  پشتیبانی فنی از برگزاری ویدئو کنفرانس سفر ریاست جمهوری،اقدامات امنیتی و اعمال تنظیمات لازم جهت جلوگیری از حملات شبکه ای ، بروزرسانی کنسول آنتی ویروس کسپراسکی به نسخه 10.5، نسخه سرور به ورژن 10.1، ایجنت به نسخه 10.5و اندپوینت به نسخه 11.0، تکمیل سامانه مانیتورینگ تمامی تجهیزات شبکه دانشگاه ، راه اندازی سیستم هشدار برای تجهیزات سخت افزاری، مانیتورینگ میزان مصرف پهنای باند برای تمامی لینک های رادیویی ، به روز رسانی وضعیت تجهیزات ارتباطی (سوییچ ها و روترها) در سامانه مانیتورینگ وتعیین آستانه خطا ، تهیه اکسس لیست بر روی تمامی سوییچ های مدیریتی در تمام دانشگاه  جهت جلوگیری از نفوذ و بالابردن امنیت تجهیزات، تکمیل سامانه مانیتورینگ تمامی تجهیزات شبکه دانشگاه ، راه اندازی سیستم هشدار برای تجهیزات سخت افزاری، مانیتورینگ میزان مصرف پهنای باند برای تمامی لینک های رادیویی ، به روز رسانی وضعیت تجهیزات ارتباطی (سوییچ ها و روترها) در سامانه مانیتورینگ وتعیین آستانه خطا ، راه اندازی و ارتقاء سرور Auditing  در تمامی مراکز دانشگاه، راه اندازی سرور مختص ثبت گزارش خطا در سرورها در 8 مرکز،  ارتقاء سیستم عامل  سرورهای Audit تمام دانشگاه به آخرین نسخه مایکروسافت 2016 در  33 مرکز دانشگاه، نصب آخرین نسخه و فعال سازی لایسنس نرم افزار ManageEngine ADAudit Plus بر روی سرورهای فوق جهت گزارش گیری از تمام سرورهای دومین دانشگاه، بروز رساني نسخه Veeambackup سرور هاي بک آپ مراکز به U2 در 16 مرکز شامل : بهداشت 1 و بهداشت 4 و بهداشت 3 و بهداشت استان و کلينيک زکريا و کلينيک سيدي و شريعتي و قائم و هاشمي نژاد و امام رضاو ابن سينا و ام البنين و کامياب و پرديس و آموزش و مجتمع سپيد، برقراری امکان استفاده از پیام رسانهای داخلی مانند سروش ، Gap ، Igap در شبکه دانشگاه، ایجاد و پیکربندی 56 سرور جدید، ارتقاء سخت افزار مربوط به سرورها در 15 مرکز ، ایجاد 600  نام کاربری و فعال سازی سرویس ایمیل و اسکایپ و ... نام برد.

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image