مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به راه اندازی هفت سرویس (پایش بر خط ، مدیریت تخت ، آزمایشگاه، پاتولوژی، مرگ و میر بیمارستانی، روکش اسناد) از دریافت گواهینامه استاندارد تبادل اطلاعات با سامانه سپاس در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.
به گزارش وب دا، مهندس سید مسعود سیادتی اظهار داشت: در راستای سیاستهای کلان وزارت بهداشت و طرح تحول نظام سلامت به منظور مدیریت هزینهها و بیماریها که از مقوله های مهم نظام سلامت است، با توجه به آماده بودن زیرساخت لازم برای نظام ارجاع، جلسات کارشناسی برای راه اندازی و اجرایی شدن این پروژه برگزار و مصوبات آن در حال پیگیری است.
وی خاطر نشان کرد: پیاده سازی زیرساخت سرویس استحقاق درمان و فعال سازی آن در تمام بیمارستانها و همچنین پیاده سازی سرویسهای نسخه نویس و نسخه پیچ نیز دو پروژه مهم این مدیریت بوده که در حال انجام و پیاده ساز ی کامل با همکاری معاونت های درمان و بهداشت است.
مهندس سید مسعود ساداتی در ادامه اولویت داشتن تمام زیرساختهای مربوط به پرونده الکترونیک سلامت را دستور کار سال 97 مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانست.
مدیر آمار و فناوری اطلاعات با اشاره به عضویت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کارگروه ارتقا نظام آماری وزارت اظهار داشت: پیش نویس اولیه کتاب مرجع شاخص های نظام سلامت تدوین و در اختیار وزارت قرار گرفته است.
وی افزود: گروه آمار این مدیریت با توجه به رسالت خود مبنی بر ارتقای سطح کیفی و دستیابی به بهترین و مناسبترین فنون و روشهای انتشار و اشاعهی آمار و اطلاعات بستر لازم برای مصور سازی اطلاعات را برای مدیران ارشد سازمان فراهم آورده است. تحلیل اطلاعات مربوط به کمیته آموزش پاسخگو و عدالت محور نیز از جمله فعالیت های گروه آمار این مدیریت بوده است.
مدیر آمار و فناوری اطلاعات اضافه کرد در راستای بهینه سازی خدمات نرم افزاری اتوماسیون اداری در بیمارستان کامیاب راه اندازی و 140 کارتابل به پرسنل بیمارستان کامیاب اختصاص یافته است. اتصال اتوماسیون دستگاههای آزمایشگاهی به نرم افزار HIS (امام رضا، شریعتی، اکبر) راه اندازی PACS در بیمارستانهای شریعتی، خاتم الانبیا و دکتر شیخ، راه اندازی کمیته تخصصی برای پشتیبانی حضورو غیاب اعضای هیات علمی وکارکنان نیز از جمله فعالیتهای این مدیریت در سه ماهه اول سال بوده است. بهره برداری از بستر ارتباطی بین نرم افزارها از طریق استاندارد ECE و وب سرویسهای اتوماسیون اداری جهت یکپارچه ساختن نرم افزارهای سازمان با اتوماسیون اداری و به عنوان پایلوت تست اتصال نرم افزار مروارید در معاونت آموزشی در حال انجام می باشد.
مهندس ساداتی در بحث زیرساخت های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پشتیبانی فنی از برگزاری ویدئو کنفرانس سفر ریاست جمهوری،اقدامات امنیتی و اعمال تنظیمات لازم جهت جلوگیری از حملات شبکه ای ، بروزرسانی کنسول آنتی ویروس کسپراسکی به نسخه 10.5، نسخه سرور به ورژن 10.1، ایجنت به نسخه 10.5و اندپوینت به نسخه 11.0، تکمیل سامانه مانیتورینگ تمامی تجهیزات شبکه دانشگاه ، راه اندازی سیستم هشدار برای تجهیزات سخت افزاری، مانیتورینگ میزان مصرف پهنای باند برای تمامی لینک های رادیویی ، به روز رسانی وضعیت تجهیزات ارتباطی (سوییچ ها و روترها) در سامانه مانیتورینگ وتعیین آستانه خطا ، تهیه اکسس لیست بر روی تمامی سوییچ های مدیریتی در تمام دانشگاه جهت جلوگیری از نفوذ و بالابردن امنیت تجهیزات، تکمیل سامانه مانیتورینگ تمامی تجهیزات شبکه دانشگاه ، راه اندازی سیستم هشدار برای تجهیزات سخت افزاری، مانیتورینگ میزان مصرف پهنای باند برای تمامی لینک های رادیویی ، به روز رسانی وضعیت تجهیزات ارتباطی (سوییچ ها و روترها) در سامانه مانیتورینگ وتعیین آستانه خطا ، راه اندازی و ارتقاء سرور Auditing در تمامی مراکز دانشگاه، راه اندازی سرور مختص ثبت گزارش خطا در سرورها در 8 مرکز، ارتقاء سیستم عامل سرورهای Audit تمام دانشگاه به آخرین نسخه مایکروسافت 2016 در 33 مرکز دانشگاه، نصب آخرین نسخه و فعال سازی لایسنس نرم افزار ManageEngine ADAudit Plus بر روی سرورهای فوق جهت گزارش گیری از تمام سرورهای دومین دانشگاه، بروز رساني نسخه Veeambackup سرور هاي بک آپ مراکز به U2 در 16 مرکز شامل : بهداشت 1 و بهداشت 4 و بهداشت 3 و بهداشت استان و کلينيک زکريا و کلينيک سيدي و شريعتي و قائم و هاشمي نژاد و امام رضاو ابن سينا و ام البنين و کامياب و پرديس و آموزش و مجتمع سپيد، برقراری امکان استفاده از پیام رسانهای داخلی مانند سروش ، Gap ، Igap در شبکه دانشگاه، ایجاد و پیکربندی 56 سرور جدید، ارتقاء سخت افزار مربوط به سرورها در 15 مرکز ، ایجاد 600 نام کاربری و فعال سازی سرویس ایمیل و اسکایپ و ... نام برد.