• 1402/09/12
  • - تعداد بازدید: 7
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری رزمایش میدانی پدافند زیستی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو

رییس گروه کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برگزاری رزمایش پدافند زیستی استان خراسان رضوی با هدف آمادگی نیروها و هم افزایی دستگاه ها در مقابله با تهدیدات زیستی احتمالی خبر داد.


به گزارش وب دا، دکتر محمدرضا جویا افزود: رزمایش استانی پدافند زیستی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به صورت میدانی با تأکید بر برقراری قرارگاه زیستی با حضور شهرستانهای سبزوار، نیشابور، تربت جام، سرخس و چناران، برابر سناریو از پیش تعیین شده، اعلام بیماران و فوت ناشی از بیماری CCHF در شهرستانهای تابعه برگزار گردید.


وی خاطر نشان کرد: این رزمایش با حضور دستگاه های مرتبط شامل استانداری خراسان رضوی، اداره کل پدافند غیرعامل، سپاه ناحیه امام رضا(ع)، نیروی انتظامی استان، اداره کل اطلاعات، معاونت استانداری وفرمانداری شهرستانهای سبزوار و نیشابور، سرخس، چناران، تربت جام، و دانشگاه ها ودانشکده های علوم پزشکی مشهد، سبزوار، نیشابور، تربت جام ، اداره کل دامپزشکی و صداوسیما برگزار گردید.


دکتر جویا با اشاره به استقرار ناظرین استانی در شهرستانها خاطرنشان کرد: رزمایش به صورت وبینار در استانداری رصد شده و گزارشات توسط فرمانداری و کارشناسان از شهرستانهای مذکور اعلام گردید و بعد از پایان گزارشات کامل از شهرستانهای مجری رزمایش و اعلام وضعیت سفید EOC  ( مرکز هدایت عملیات پاسخ به بحران دانشگاه) توسط استانداری پایان یافت .


120.jpg - 209.08 kb


107.jpg - 193.12 kb

  • گروه خبری : پزشکی
  • کد خبری : 176610
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم