• 1405/03/30
  • - تعداد بازدید: 33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آغاز فعالیت رسمی مرکز رشد «سلامت، امنیت و ایمنی غذایی» در پارک علم و فناوری سلامت مشهد/ جذب ۴ واحد فناور توانمند

525

 

نخستین جلسه شورای مرکز رشد «سلامت، امنیت و ایمنی غذایی» پارک علم و فناوری سلامت مشهد با هدف حمایت از کسب‌وکارهای نوآور و جذب واحدهای فناور توانمند در حوزه صنایع غذایی برگزار شد.

به گزارش وب‌دا، در این نشست که با هدف توسعه زیست‌بوم نوآوری در حوزه غذا برگزار شد، دکتر حمیدرضا رحیمی، رئیس پارک علم و فناوری سلامت مشهد، با اشاره به راه‌اندازی این مرکز در سال ۱۴۰۵، اظهار کرد: ایجاد مرکز رشد تخصصی «سلامت، امنیت و ایمنی غذایی» یکی از اقدامات راهبردی پارک در سال جاری بوده که با هدف ارتقای شاخص‌های سلامت و حمایت از شرکت‌های فناور فعال در این عرصه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این مرکز، نخستین مرکز رشد تخصصی غذا در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور محسوب می‌شود، افزود: این مرکز می‌تواند بستری برای تحولات بزرگ در حوزه سلامت عمومی باشد و نقش مؤثری در شکل‌گیری و توسعه ایده‌های خلاقانه در صنایع غذایی ایفا کند.

انتخاب هوشمندانه شرکت‌های فناور

در ادامه این جلسه، دکتر علیرضا منتظرابدی، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری سلامت مشهد، ضمن تشریح فرآیندهای جذب و پذیرش واحدهای فناور، بر ضرورت انتخاب هدفمند شرکت‌ها تأکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای مرکز رشد جدید، تمرکز ما بر جذب شرکت‌هایی است که از پتانسیل بالایی برای رشد، توسعه فناوری و اثرگذاری در صنعت برخوردارند.

پذیرش ۴ واحد فناور پس از ارزیابی‌های تخصصی

دکتر محمد هاشمی، رئیس مرکز رشد سلامت، امنیت و ایمنی غذایی نیز در این نشست با ارائه گزارش عملکرد مرکز، اظهار کرد: درخواست‌های واصله پس از بررسی دقیق مستندات، سوابق فعالیت و توانمندی‌های تخصصی متقاضیان، در شورای مرکز مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی در پایان اعلام کرد: در نتیجه این بررسی‌ها، واحدهای تحقیق و توسعه چهار شرکت شامل «گروه کشاورزی صنعتی زعفران سحرخیز»، «شرکت فرآورده‌های لبنی بینالود نیشابور»، «شرکت پارس تجارت نوتاش برتر (تاپیک)» و «شرکت نیک‌رز چناران (عالیس)» پس از کسب امتیازات لازم و تأیید اعضای شورا، مجوز پذیرش در این مرکز رشد را دریافت کردند.

حمایت هدفمند از زیست‌بوم نوآوری غذا

در بخش پایانی این نشست، دکتر اسما افشاری، دبیر مرکز رشد سلامت، امنیت و ایمنی غذایی، با تشریح برنامه‌های دبیرخانه برای حمایت از واحدهای فناور پذیرفته‌شده، خاطرنشان کرد: این مرکز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و ایجاد ارتباط مؤثر میان شرکت‌ها و ارکان تصمیم‌گیر، نقش تسهیل‌گری را در مسیر توسعه فناوری و تقویت امنیت غذایی ایفا خواهد کرد. وی ابراز امیدواری کرد که با آغاز به کار رسمی این شورا، شاهد فصل نوینی از فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه غذا و ارتقای زیست‌بوم نوآوری در این صنعت باشیم.

  • گروه خبری : دانش
  • کد خبری : 188929
کلیدواژه
مسئول  پایگاه خبری وبدا
مؤلف

مسئول پایگاه خبری وبدا

نظرات

0 تعداد نظرات

درج نظر