آموزش


 مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:کلان منطقه 9 کشور یا استان های خراسان هم اکنون سیاست گذاری و هماهنگی برای توسعه رشته های طب هنر، دندانپزشکی، علوم مرتبط با اعصاب، طب مکمل و طب تغذیه را در سطح کشور بر عهده دارند.

به گزارش وب دا، دکتر محمد اعتضاد رضوی افزود: در قالب تحول در حوزه آموزش، 50 ماموریت ویژه در توسعه علوم بین رشته ای به قطب های علوم پزشکی کشور محول شده است که پنج ماموریت از این تعداد سهم خراسان و توسعه طب هنر یکی از آنهاست.

وی بیان کرد:  طب هنر تلفیق بین طب و هنرهای مختلف به منظور درمان بیماریها است، به عنوان مثال از هنر موسیقی می توان در درمان برخی از بیماریها مانند افسردگی و اضطراب بهره برد.

دکتر اعتضاد رضوی یادآور شد: محدوده کلان منطقه 9 کشور شامل استان های سه گانه خراسان بزرگ است که در این منطقه شش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بجنورد، بیرجند،سبزوار، گناباد و تربت حیدریه و همچنین سه دانشکده مستقل علوم پزشکی نیشابور، اسفراین و تربت جام استقرار دارند.

وی تحول در حوزه آموزش را  یکی از گام های طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و افزود: ارتقای کیفیت آموزش و گسترش آموزش به صورت هدفمند در حوزه سلامت بدین منظور دنبال می شود تا دانش آموختگان علوم پزشکی بیکار نبوده و آموزش آنان بر اساس نیازها صورت گیرد.

وی با اشاره به 12 بسته آموزشی مشترک در قالب طرح تحول نظام سلامت گفت: آموزش پاسخگو و عدالت محور، توسعه راهبردی هدفمند و ماموریت گرا، اعتلای اخلاق حرفه ای، آموزش مجازی، بین المللی سازی و توسعه و ارتقای زیرساخت ها از این جمله است.

وی بسته آمایش سرزمینی بر اساس تمرکز زدایی و ارتقای توانمندی دانشگاهها،بسته مرجعیت علمی دانشگاهها، ارتقای نظام آزمون ها، اعتبار بخشی موسسات و مراکز درمانی، توسعه و ارتقای زیرساخت ها و همچنین توسعه دانشگاههای نسل سوم را از دیگر بسته های تحول در حوزه آموزش برشمرد.

 

 

 


مدیر امور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر این دانشگاه دارای 830 عضو هیات علمی است که وظیفه آنان آموزش دانشجویان و همچنین فعالیت های پژوهشی و درمانی است.

به گزارش وب دا، دکتر مجید صنعت خانی در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: 290 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تمام وقت غیر جغرافیایی و 540 نفر از آنان تمام وقت جغرافیایی هستند.

وی بیان کرد: اعضای هیات علمی تمام وقت جغرافیایی باید تمام فعالیت هایشان در حوزه دانشگاه باشند و حق فعالیت در بخش خصوصی و دایر کردن مطب را  ندارند.

وی نسبت تعداد اعضای هیات علمی به دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را مطلوب و یک استاد به ازای حدود 10 دانشجو عنوان کرد و گفت: این دانشگاه از نظر توزیع اعضای هیات علمی وضعیت خوبی ندارد.

وی تصریح کرد: به طور مثال در رشته های پزشکی به ازای شش دانشجو یک عضو هیات علمی داریم، اما در رشته های پیراپزشکی به ازای 25 دانشجو یک عضو هیات علمی تدریس می کند که این وضعیت مناسب نیست.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس آخرین شاخص های آموزشی وزارت بهداشت نیازمند 275 عضو هیات علمی جدید است.

 

 


معاون اداره مالی و پشتیبانی دانشکده دندانپزشکی مشهد، گفت: بررسی و بازبینی کوریکلوم دندانپزشکی کشور و ارتقاء تعالی سازمانی از مهمترین برنامه های این دانشکده به شمار می رود.

به گزارش وب دا؛ دکتر رضا زارع محمود آبادی در ارائه گزارش دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال‌های گذشته و چشم انداز این دانشکده برای آینده، گفت: ما برای این دانشکده در دو راستا در حال برنامه ریزی هستیم.

 خوشحالیم که دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب منطقه 9 کشوری شناخته شده است و در همین راستا کمیته فعالی شکل گرفته است که علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه بیرجند و بجنورد نیز در آن عضو هستند؛ این کمیته مسئول بررسی و بازبینی کوریکولوم دندان پزشکی کشوری است.

دومین تلاش ما بحث تعالی سازمانی است، که دانشکده دندان پزشکی به عنوان یکی از پیشگامان بحث ایزو در این خصوص ورود پیدا کرده است و مراحل انتهایی را طی می کند، ما امیدواریم تا قبل از سال 96 بتوانیم گواهی ایزو را با کیفیت بالا دریافت کرده و در این خصوص نیز سرآمد در استان و کشور باشیم.

سطح قبولی در رشته های تخصصی و عناوین علوم پایه نشان می دهد اساتید ما نهایت تلاش خود را در بحث آموزش انجام داده و دانشجویان نیز در بحث فراگیری تلاش خوبی داشته اند و ما از این جهت رضایتمندی خوبی داریم.

تنها مشکل ما در حال حاضر کمبود فضای فیزیکی است که به عنوان یکی از مهمترین چالش ها و دغدغه های دانشکده مطرح است. دانشجویان بین الملل همه ساله به دانشگاه ما وارد می شوند و این در حالی است که این دانشگاه در بحث فضای فیزیکی نسبت به دیگر دانشگاه ها شرایط کاملا متفاوتی دارد.

در دیگر دانشکده ها با افزایش صندلی در یک کلاس درس، استاد می تواند کار خود را ادامه دهد؛ اما در دانشکده دندانپزشکی با توجه به این که آموزش همگام و همراه با تجهیزات است، بحث فضا بسیار مهم و نبود فضای فیزیکی بسیار ملموس تر است.

ظرفیت دانشکده دندانپزشکی در ابتدای کار جهت پذیرش دانشجو بین 35 تا 40 دانشجو بوده است؛ اما امروز با حدود دو برابر شدن دانشجویان در کنار دانشجویان بین الملل و تخصصی، این فضا همچنان با شرایط سابق باقی است.

علاوه بر این پذیرش دانشجویان تخصصی نیز به حدی رشد کرده که ما را به عنوان قطب آموزشی دانشجویان بین الملل مطرح کرده است؛ که این دانشجویان نیز نیازمند فضای فیزیکی و امکانات و تجهیزات هستند.

یک دانشجوی دندان پزشکی در کنار دست خود نیازمند یک یونیت دندان پزشکی است تا بتواند هر چه بهتر خدمت کردن به مردم را آموزش ببیند، این یکی از تفاوت های شاخص این دانشکده است.

دانشکده دندانپزشکی در واقع یک دانشکده آموزشی، پژوهشی و درمانی است و در کنار آموزش به بحث پژوهش نیز می پردازد؛ این دانشکده جایگاه بسیار بالایی در بحث پژوهش دارد و این توان و پتانسیل نیازمند فضای فیزیکی بزرگتری است.

جهت رفع مشکل فضا با مسئولان دانشگاه چندین بار مکاتبات داشتیم البته این مکاتبات با واحدهای مختلف، مراکز داخل و خارج (استانداری) دانشگاه و دیگر مراکز انجام شده است، که امیدواریم بتوانیم به فضای جدید دست پیدا کنیم.

البته در دانشکده نقشه های طرح مورد نظر طراحی شده است و در صورتی که تا شش ماه آینده اعتبارات لازم به دانشکده داده شود خواهیم توانست بخشی را به اندازه 100 یونیت به دانشجویان تحویل دهیم.

اعتبارات مورد نیاز جهت انجام این کار حدود چهار میلیارد تومان (دو میلیارد تومان جهت ساخت فضا در زمینی در مجاورت دانشکده و دو میلیارد تومان نیز برای تجهیز) است که در صورت تامین نهایی تنها شش و حداکثر یک سال زمان جهت ساخت این مکان نیاز داریم.

معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه  نیز در این راستا از ما حمایت های لازم را انجام و با دقت نظر خوبی مشکلات را مورد توجه قرار داده است که ما امیدواریم بتوانیم در این جلسات به نتیجه برسیم.

در خصوص اعضای هیئت علمی در برخی گروه های آموزشی(جراحی و پروتز) جهت حذب عضو هیئت علمی با کمبود روبه رو هستیم.

تعداد اعضای هیئت علمی دانشکده 113 عضو است که در کنار این 10 گروه مصوب(آسیب شناسی یا پاتولوژی دهان،ترمیمی، جراحی، دندان پزشکی کودکان، درمان ریشه(اندو)، پروتز، رادیولوژی، ارتودونسی، جراحی لثه و بیماری های دهان) و یک گروه غیر مصوب آموزشی (دندان پزشکی اجتماعی و جامعه نگر) داریم.

دانشجویان علوم پایه دانشکده دندان در مقطع دکترای حرفه ای 210 نفر هستند که از این تعداد 70  دانشجو خانم و 60 دانشجوی آقا به صورت روزانه و 52 دانشجوی خانم و 28 دانشجوی آقا به صورت پردیس خودگردان مشغول به تحصیل هستند.

تعداد دانشجویان بالینی دانشکده 353 نفر هستند که در دو مقطع رشته دندان پزشکی و دکترای حرفه ای و دندان پزشکی و دکترای تکمیلی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 290 دانشجو به صورت روزانه( 174 خانم و 116 آقا) و 42 دانشجوی به عنوان پردیس خودگردان(28 خانم و 14 آقا) حضور دارند.

دانشجویان تخصصی دانشکده نیز 100 نفر هستند که در مقاطع تخصصی، فلوشیپ، کاردانی و دکترای تخصصی(ph.D) و در رشته های پاتولوژی فک و دهان، دندان پزشکی کودک، پروتزهای دندانی، پریودانتیکس، ارتودانتیکس، دندان پزشکی ترمیمی، اندودانتیکس، بیماری های دهان و تشخیص، رادیولوژی دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی بیمارستانی، بهداشتکار دهان و دندان و سلامت دهان و دندانپزشکی تحصیل می کنند.

در نهایت یک نفر هم دانشجوی فلوشیپ بیمارستانی داریم که در مجموع این دانشکده دارای 666 دانشجو است که 122 نفر از این تعداد را دانشجویان پردیس و خودگردان به تفکیک 80 آقا و 42 خانم تشکیل می دهند.

واقعیت امر این است که ما به عنوان یکی از دانشکده های اثر گذار در سطح کشور هستیم، هنگامی که دبیر خانه شورای تخصصی وزات خانه بررسی و بازبینی کوریکولوم و برنامه ریزی ساختار دندان پزشکی کل کشور را به ما می دهد ناشی از توانایی های این دانشکده است.

تلاش صادقانه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه در این خصوص بسار تاثیر گذار است و ما نمی توانیم به تفکیک بگوییم سهم هر قسمت در این موفقیت تا چه اندازه است زیرا همه در کنار هم مانند یک خانواده این افتخار را کسب کردیم.

تعرفه ای که از بیمار در دانشکده گرفته می شود بسیار کم است؛ اما با این وجود قیمت را افزایش نداده ایم تا تعداد بیماران و آموزش در دانشکده با افت روبه رو نشود، به همین خاطر در شیفت صبح تا اندازه ای با مشکل مالی روبه رو هستیم زیرا بایدجهت ارائه خدمات مواد مصرفی بخریم.

در قسمت پایانی این گزارش باید به تلاش وزارت بهداشت جهت افزودن چند مقطع رشته کاردانی به دانشکده اشاره کنم که رشته های کاردانی رادیولوژی دهان، تجهیزات دندان پزشکی، بهداشت دهان و دندان، پروتزهای دندانی و پرستار دندانپزشکی از آن جمله است.

کارمندان دانشکده دندانپزشکی سنگرسازان بی سنگر هستند که بی اندازه خدمت می کنند و همچنین بیماران که اجازه می دهند تلاش دانشجویان ما به لطف آن ها تبدیل به فرصت خدمت شود.

در این میان از حمایت های مسئولان قبلی و فعلی دانشگاه تشکر می کنم و امیدوارم روزی را ببینیم که این دانشکده در سطح بین المللی رتبه اول شناخته شده که البته این مهم نیز دور از انتظار نیست.


 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاههای علوم پزشکی کشور محسوب می شود و اکنون جزء پنج دانشگاه علوم پزشکی برتر کشور به شمار می رود.

به گزارش وب دا، دکتر محمدرضا دارابی افزود:  دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم اکنون دارای بیش از هشت هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف اعم از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، دستیار تخصصی و فوق تخصص است.

وی  در ادامه اظهار کرد: درسال تحصیلی جاری یک هزار و 600 دانشجو در مقاطع مختلفی رشته های علوم پزشکی در این دانشگاه پذیرش شده اند.

به گفته وی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای هفت دانشکده اقماری و هشت بیمارستان آموزشی است.

وی ادامه داد: بیمارستان های امام رضا(ع) و قائم(عج) مشهد، دو بیمارستان بزرگ آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند، به طوریکه بیشتر رشته های تخصصی علوم پزشکی در این دو بیمارستان تدریس می شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخشی از سخنانش گفت: درمان های غیر علمی طب سنتی، عوارض و آسیب های زیادی بر مردم وارد می کند.   

دکتر دارابی افزود: چیزی که اکنون تحت عنوان طب سنتی در جامعه رایج شده است، علمی نیست و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی مشهد نمی باشد.

وی بیان کرد: خدمات طب سنتی باید در قالب آکادمیک و از طریق دانش آموختگان دانشکده های طب سنتی به مردم ارائه شود.

وی با اشاره به فعالیت دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در حال حاضر بیش از 50 دانشجو در دانشکده طب سنتی مشهد در حال تحصیل هستند و دانش آموختگان این دانشکده، پزشکان متخصص طب سنتی به شمار می روند.


رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارائه گزارش اقدامات این دانشکده در سال های گذشته و چشم انداز ترسیمی برای آینده، بیان داشت: ما در یک سال و نیم گذشته جهت گیری عملیاتی مناسبی در مسیر توسعه علمی و آموزشی داشته ایم.

به گزارش وب دا؛ دکتر محمد صفریان اظهار داشت: با توجه به این که ماموریت اصلی دانشکده ما آموزشی و پژوهشی می باشد؛ بنابراین خدمت اصلی ما در این دو بخش متمرکز است و در کنار آن به دلیل فرسودگی ساختمان های دانشکده بهداشت، امور عمرانی و توسعه های رفاهی را نیز در کنار این امر دنبال کرده ایم.

در این میان رفاه دانشجویان و بهسازی محیط دارای اهمیت به سزایی بوده؛ اما در قسمت های آموزشی نیز توسعه آموزشی این دانشکده با توجه به نوپا بودن آن مد نظر قرار گرفته است.

دانشکده بهداشت در مشهد عمری چهار الی پنج ساله دارد که با توجه به این موضوع، توسعه رشته ها و گروه ها در آن جزئی از اولویت های کار به شمار می رود به نحوی که بر خلاف سیاست های کلی وزارت خانه که به نوعی انقباضی است، برنامه ها در دانشکده بهداشت با رویکرد توسعه ای پیش رفته است.

دلیل این است که دانشکده بهداشت، جوان است و توسعه در آن امری ضروری تلقی می شود؛ به شکلی که این دانشکده مانند بسیاری از دانشکده های دانشگاه (دانشکده پزشکی)که توسعه خود را سال های قبل انجام داده اند توسعه یافتگی لازم را ندارد.

**فضای آموزشی دانشکده بهداشت را چگونه ارزیابی می کنید؟

در این زمینه ما سه مقطع رشته دکتری (دکترای آمار، دکترای مدیریت بهداشت و سلامت و دکتری آموزش بهداشت ) را اضافه کردیم که از نظر نیاز محلی و آمایش سرزمینی بسیار دارای نیاز بود.

در کنار این مورد یک مجله داخل دانشکده ای داشتیم که یک مجله دیگر را نیز به دانشکده اضافه کردیم و توانستیم مرکز تحقیقات خود در بخش پژوهش را گسترش داده و اکنون این مرکز جزء معدود مراکز پژوهشی موفق نه تنها در استان بلکه در سطح کشور است.

مرکز تحقیقات بهداشت و سلامت دانشکده بهداشت در سال گذشته بالاترین امتیاز آوری را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد کسب کرد و در حیطه های سلامت و پیشگیری توانست خود را به عنوان یکی از مراکز مهم معرفی  نماید.

وزارت خانه به مرکز تحقیقات پژوهشی دانشکده بهداشت نگاه ویژه دارد و در حال حاضر دولت نیز قول حمایت از این مرکز را جهت توسعه داده است.

در ارتباط با مقاطع کارشناسی ارشد نیز چهار مقطع رشته را اضافه کردیم و در راستای توسعه گروه ها نیز دو گروه آموزشی را به گروه های خود افزوده و در حال حاضر شش گروه آموزشی داریم.

در کنار این تعداد گروه آموزشی نکته دارای اهمیت تجهیز فضاهای آموزشی بوده است، به نحوی که از همان روز اول به دنبال داشتن کلاس های مناسب درسی از لحاظ نور، سیستم تهویه (سرمایشی، گرمایشی) و تجهیزات آموزشی بوده ایم.

ما تمامی دیتا پروژکتورها، صندلی و پرده های دانشکده را عوض کردیم که تنها جدید کردن صندلی های دانشکده اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان در بر داشته است؛ که در این جا تشکر از معاون توسعه دانشگاه را بسیار ضروری میدانم؛ زیرا بدون کمک این معاونت کاری پیش نمی رفت.

تجهیز موفق آزمایشگاه های آموزشی نیز از دیگر برنامه های ما بود. به شکلی که شرایط آزمایشگاهی برخی رشته ها (بهداشت حرفه ای) به هیچ عنوان قابل قبول نبود و اصلا این آزمایشگاه ها وجود خارجی نداشت.

ما این آزمایشگاه ها را احداث، تاسیس و بازسازی کردیم و حتی تغییر آزمایشگاه های آموزشی به پژوهشی را نیز در اولویت قرار داده و به این سمت حرکت کردیم.

در قسمت های نرم افزاری و در حقیقت برنامه ریزی های آموزشی نیز کارهای بسیار مهمی انجام گرفته که در کمتر دانشکده هایی این گونه کار شده است.

طرح درس نویسی برای تمامی اساتید دانشکده بهداشت اجباری است به شکلی که باید طرح دوره هر استاد بر روی سایت وجود داشته باشد و تمامی اعضای هیات علمی ما طرح درس خود را بر روی سایت قرار دهند در غیر این صورت درس به فرد مربوطه ارائه نمی شود.

برنامه ریزی های آموزشی در دانشکده بهداشت نظم بسیار خاصی پیدا کرده است و ارزشیابی های عملکرد گروه ها و هیات علمی به شیوه علمی و دقیق انجام می گیرد به نحوی که در سال جاری جهت تعیین استاد نمونه و غیره از این توان استفاده کردیم.

ما دانشکده بهداشت را به صورت مرتب پایش عملکرد می کنیم و شیوه های علمی و همچنین اعضای هیات علمی از لحاظ آموزشی و پژوهشی ارزشیابی می شوند.

یک ارزشیابی که به مجموعه ارزشیابی های اعضای هیئت علمی(طرح دوره ها، لغو کلاسی و...) در ترم جدید اضافه شده؛ ارزشیابی امتحانات بوده است.

 به این شکل که مواردی چون امتحانات و سئوالات تا چه اندازه استاندارد برگزار می شود، تا چه اندازه با طرح درس ها تطبیق و تا چه اندازه با امتحانات بالا دستی منطبق بوده است مورد ارزشیابی قرار می گیرد.

عملکرد اعضای هیئت علمی دانشکده بهداشت از نظر کیفی نیز مورد بررسی قرار می گیرد که در مجموع ارزشیابی کم ایراد و کم نقصی است.

کار دیگر ما این است که بر اساس نیازهایي (فیلد کاری) جهت مهارت آموزی دانشجویان بهداشت عمومی ،عملکرد دانشجویان بررسی می شود کاری که تا کنون من ندیده ام در جای دیگری صورت گیرد.

 کنترل مهارت ها موجب می شود که دانش آموختگی دانشجو تا زمانی که وی، تمام مهارت های لازم را یاد نگرفته و به اندازه کافی در همه زمینه های مهارت مربوطه توانا نشده است به مرحله فارغ التحصیلی نرسد.

تعداد مقالات هیئت علمی در دانشکده بهداشت نیز قابل توجه است به نحوی که سرانه مقالات دانشکده بهداشت بیشتر از دیگر دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و در شورای پژوهشی دانشکده بر این موضوع تاکید شده است.

کار دیگر ما در دانشکده بهداشت بهسازی محیط بوده است. محیط آموزشی باید شأنیت خود را داشته باشد و نمی شود یک محیط، ظاهری نامنظم و به هم ریخته و خسته کننده داشته باشد و انتظار داشت تا دانشجو در آن فضا بماند و رشد کند.

بنابراین فضاهای دارای فرسودگی ساختمان را احیاء و تعمیرات اساسی انجام دادیم، بهسازی محوطه، ایجاد بوفه با همکاری بخش خصوصی، بازسازی فضای سبز، تهویه مناسب نیز در دانشکده انجام شد؛ که به طور مجموع جهت تجهیز تمام بازسازی های صورت گرفته حدود یک میلیارد تومان هزینه کرده ایم.

البته در زمینه برنامه های فرهنگی نیز تلاش بسیاری صورت گرفته است. برگزاری کلاس ها و دوره ها، امکانات مناسب ورزشی برای خانم ها و آقایان، جشنواره غذا، کلاس های آموزش مهارت های همسر یابی و غیره از مهمترین برنامه های فرهنگی دانشکده بهداشت است؛ که هم تنوع و هم حجم کار بالا در معاونت فرهنگی و دانشجویی داشته است.

دانشکده بهداشت حدود 480 دانشجو دارد، در 24 مقطع رشته، دانشجو می پذیرد دارای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است و رویکرد توسعه ای دانشکده به سمت تحصیلات تکمیلی است.

ظرفیت های دانشکده جهت جذب دانشجو مانند سال های قبل است و ما ظرفیتی اضافه نکرده ایم. برنامه های آموزشی ما برای دانشجویان جدید بسته شده است و امکانات همه بازبینی شده و ما آمادگی لازم را جهت پذیرش دانشجویات جدید الورود داریم.

مرکز مشاوره آمار را راه اندازی کردیم؛ که این مهم به همت معاونت پژوهشی دانشگاه در دانشکده بهداشت آغاز به کار کرده است.

در این مرکز اعضای هیئت علمی دانشکده بهداشت در ساعات بعدازظهر و غیر اداری به تمام دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشاوره آمار می دهند.

وضعیت اعضای هیئت علمی دانشکده به چه شکل است؟

در برخی رشته ها مانند طب سالمندی؛ عضو هیات علمی نیاز داریم، در رشته سلامت رسانه نیاز به تکمیل کادر داریم و در رشته بهداشت حرفه ای و بهداشت محیط نیز نیاز به تکمیل کادر حرفه ای حس می شود.

برنامه استراتژیک و چشم انداز پنج ساله دانشکده بهداشت ترسیم شده است و بر اساس این برنامه باید تا پنج سال آینده کاستی های دانشکده بهداشت را نسبت به سایر دانشکده ها به صفر رسانده و جبران کنیم.

در پایان امیدواریم بتوانیم کمبودهای دانشکده نوپای دانشگاه علوم پزشکی مشهد را نسبت به سایر دانشکده های بهداشت کشور مانند تهران و اصفهان (کمی از ما جلوتر هستند) را جبران کرده و مطمئن هستیم در این راستا حمایت مسئولان دانشگاه را نیز با خود خواهیم داشت.

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image