• 1405/03/31
  • - تعداد بازدید: 14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تشدید نظارت‌های بهداشتی بر ایستگاه‌های صلواتی در محدوده مرکز بهداشت شماره دو مشهد

582

 

همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و افزایش نذورات مردمی، نظارت‌های بهداشتی بر ایستگاه‌های صلواتی، مساجد و تکایا در منطقه تحت پوشش مرکز بهداشت شماره دو مشهد تشدید شد.

به گزارش وب دا، در این ایام تیم‌های بازرسی سلامت محیط و کار با حضور میدانی در ایستگاه‌های صلواتی، مساجد و تکایا، بر رعایت موازین بهداشتی در فرآیند تهیه و توزیع نذورات نظارت دارند.

در این بازدیدها شاخص‌هایی از جمله کیفیت آب مصرفی، نحوه پخت و توزیع نذورات، رعایت بهداشت فردی خادمان، استفاده از مواد اولیه سالم و نحوه مدیریت پسماند به‌طور دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مهندس غلامیان، رئیس گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت شماره دو مشهد، با تأکید بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم اظهار کرد: اولویت اصلی در این ایام پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیردار و مسمومیت‌های غذایی است و تمامی متصدیان ایستگاه‌های صلواتی موظفند از ظروف مناسب، مواد اولیه باکیفیت و دارای تأییدیه بهداشتی استفاده کنند.

وی افزود: تیم‌های بازرسی سلامت محیط به‌صورت شبانه‌روزی در طول دهه نخست محرم فعال هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف که سلامت شهروندان را تهدید کند، برخورد قانونی انجام خواهد شد.

دکتر چوبدار، رئیس مرکز بهداشت شماره دو مشهد نیز بر اهمیت آموزش خادمان ایستگاه‌های صلواتی تأکید کرد و از عزاداران حسینی خواست ضمن بهره‌مندی از فیوضات این ایام، همکاری لازم را با بازرسان بهداشت داشته باشند و در صورت مشاهده موارد غیربهداشتی، موضوع را از طریق سامانه ۱۹۰ گزارش کنند.

بنابر اعلام این مرکز، بازدیدهای نظارتی تا پایان ماه صفر و به‌ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت تا اطمینان حاصل شود نذورات مردمی در شرایط کاملاً بهداشتی تهیه و در اختیار عزاداران قرار می‌گیرد.

  • گروه خبری : بهداشت و پیشگیری,مشهد دو
  • کد خبری : 188950
کلیدواژه
مسئول  پایگاه خبری وبدا
مؤلف

مسئول پایگاه خبری وبدا

نظرات

0 تعداد نظرات

درج نظر