عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس بخش جراحی بیمارستان امام رضا(ع) اظهار کرد: با تلاشهای مستمر پرسنل بخش جراحی و تیم جراحی بیمارستان، این بخش با استفاده از تدابیر نوین در ارائه خدمات پزشکی، به طرز چشمگیری کیفیت درمان بیماران را ارتقا داده و به رغم محدودیتهای موجود، خدمات بهتری را ارائه میدهد.
دکتر محمدرضا مطیع در گفتگو با وب دا در خصوص بخش جراحی بیمارستان امام رضا(ع) بیان کرد: "در حال حاضر این بخش با ۴۸ تخت بستری و ۵۷ نفر پرسنل فعال است. با ضریب اشغال تخت حدود ۸۵ درصد، و ماهیانه خدمات به بیش از ۴۵۰ بیمار ارائه میشود و تدابیر مختلفی برای بهبود شرایط و افزایش کیفیت خدمات در نظر گرفته شده است."
وی افزود: "با وجود کمبود تخت به دلیل محدودیت فضای فیزیکی، اقدامات متعددی برای ارائه خدمات به بیماران در حال انجام است. از جمله این اقدامات میتوان به کاهش زمان بستری بیماران و ارائه خدمات تکمیلی در منزل به بیماران و همراهان اشاره کرد. همچنین، در راستای افزایش کیفیت خدمات، پذیرش بیماران سرپایی بهصورت روزانه و تماس تلفنی با بیماران جهت تعیین زمان مناسب بستری انجام میشود."
رئیس بخش جراحی بیمارستان امام رضا(ع) به برگزاری سمینارها و کارگاههای تخصصی برای جراحان و اعضای هیئت علمی نیز اشاره کرد و گفت: "برنامههای مرتبط با استفاده از هوش مصنوعی در جراحی در این دورهها به افزایش دانش جراحان و بهبود کیفیت خدمات منجر شده است."
دکتر مطیع خاطرنشان کرد: "با وجود محدودیتهایی نظیر کمبود نیروی انسانی و تخت، ما تلاش کردهایم از منابع موجود بهترین استفاده را کرده و خدمات با کیفیتی به بیماران ارائه دهیم. همچنین، راهاندازی مجدد بخش جراحی عروق و فلوشیپ جراحی هپاتوبیلیاری از دستاوردهای اخیر بیمارستان است."
ریس بخش جراحی بیمارستان با تاکید بر اینکه: "بیمارستان امام رضا(ع) با توجه به تلاشهای صورتگرفته، توانسته است شرایط موجود را حفظ کرده و خدمات خود را با کیفیت مناسب به بیماران ارائه دهد ابراز امیدواری نمود: با مساعدتهای بیشتر، مشکلات موجود برطرف شده و خدمات بهبود یابد.