آموزش


نخستین نشست مشترک دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعضای هیات رئیسه، هیات جذب، هیات ممیزه و گروه مشاوران دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

به گزارش وب دا،دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست  بر تقویت سواد رسانه در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت و آشنایی بهتر و بیشتر با موضوعاتی همچون فقه پزشکی، اخلاق پزشکی، آسیب‌های اجتماعی و غیره تاکید کرد.

حجت‌الاسلام خسروپناه با ذکر این نکته که جای مباحث مرتبط با حوزه سلامت در جلسات و منبرهای عمومی خالی است، خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی حوزه سلامت بوده و در این ایامی که عزاداری‌های امام حسین(ع) در سراسر کشور برگزار می‌شود پیشنهاد می‌کنم که این وزارتخانه با همکاری حوزه‌ علمیه در خصوص بیان سخنانی در حوزه سلامت در منبرها اقدام نماید.

حجت‌الاسلام خسروپناه افزود: ما همچنین بر تقویت سواد رسانه در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت و آشنایی بهتر و بیشتر با موضوعاتی همچون فقه پزشکی، اخلاق پزشکی، آسیب‌های اجتماعی و غیره تاکید داریم و این کار باید توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها انجام شود و در این خصوص شورای عالی انقلاب فرهنگی همکاری لازم را با دانشگاه‌ها دارد.

وی گفت: ما با همکاری هیات‌های اندیشه‌ورز دانشگاهی در حال اصلاح نقشه جامعه علمی و آموزشی کشور هستیم و در برنامه جدید بر موضوعات هوش مصنوعی و بیولوژی کوانتومی در حوزه سلامت تاکید شده است و ما پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) به‌طور ویژه روی این موضوع متمرکز شده‌ایم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: ما بر حکمرانی پزشکی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید داریم و تا زمانی من در سمت دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی هستم حمایت جدی از طرح‌ها و پیشنهادات اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی در جهت تقویت بیش از پیش حوزه سلامت دارم.

تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر تقویت حوزه آموزش متناسب بر نیاز جامعه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: ما پیگیر موضوع جذب اعضای هیات علمی توانمند، ولایی و انقلابی هستیم و برنامه‌های حوزه آموزش در قالب ۲۲۰ صفحه تدوین شده و در اختیار مسئولان کشوری قرار گرفته است.

به گزارش وب دا، دکتر محمد علی کیانی در نشست با اعضای هیات رئیسه، هیات جذب، هیات ممیزه و گروه مشاوران دانشگاه علوم پزشکی مشهد که با حضور "حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه " دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد خاطر نشان کرد: ما در جلسات متعدد برگزار شده بر تقویت حوزه آموزش متناسب بر نیاز جامعه دانشجویی و همچنین عموم مردم به عنوان دریافت کنندگان خدمات پزشکی تاکید کردیم.

وی افزود: همچنین درخواست دیگرمان در حوزه اعتبارات در جهت استفاده هرچه بیشتر از نیروهای متعهد و متخصص در جمع اساتید و اعضای هیات علمی بوده تا بتوانیم استفاده و بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت آنان در محیط دانشگاه داشته باشیم.

در ادامه این نشست معاونین و اساتیددانشگاه علوم پزشکی مشهد  به طرح دیدگاه های خود پرداختند.

 

136.jpg - 79.52 kB

138.jpg - 66.40 kB

139.jpg - 71.57 kB

 

 


7.jpg - 11.30 kBمعاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پذیرش نخستین دانشجوی پسا دکتری  در رشته بهداشت باروری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.

سیدرضا مظلوم در گفتگو با وب دا با بیان اینکه دانشکده پرستاری و مامایی از دانشکده های پیشرو و با سابقه در پذیرش دانشجوی مامایی است اظهارکرد: حدود  15 سال است که در این دانشکده در  مقطع دکتری تخصصی رشته بهداشت باروری دانشجو پذیرفته می شود و بر این اساس ظرفیت خوبی برای پذیرش دانشجوی پسادکتری دارد که این مهم اکنون محقق شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دانشکده پرستاری و مامایی مشهد در دو رشته پرستاری و بهداشت باروری در مقطع دکتری تخصصی و ۱۰ رشته کارشناسی ارشد و ۴ رشته کارشناسی دانشجو می پذیرد.

معاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد دانشجویان کنونی دانشکده را  ۸۷۰ نفر اعلام کرد که ۳۰ درصد از آنها را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهند.

خانم دکتر خدیجه میرزایی اسناد راهنمای دانشجوی پسا دکترای پذیرفته شده در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهار کرد: " دکتر ژیلا گنجی" دانشجوی پسا دکتری پذیرفته شده، که عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند،  علاقمند به مطالعه در زمینه سلامت باروری و جنسی بوده  و نیز تجربیاتی در زمینه کلینیک های سلامت باروری دارند. ایشان در دوره یک ساله پسا دکترای خود در این حوزه ها به تحقیقات وسیع و تخصصی خواهند پرداخت‌.

وی افزود: اجرای برنامه هایی برای ارتقا سلامت خانواده در زوجین تحت پوشش مرکز کوهورت مشهد (Mashhad study) و ارائه خدمات کلینیکی به آنان نیز در دوره تحصیلی ایشان پیگیری خواهد شد.‌


603.jpg - 16.91 kBمعاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پرشکی مشهد گفت:  در سال تحصیلی آینده، 3 رشته جدید (2 رشته در مهر ماه و یک رشته در بهمن ماه) به رشته‌های تخصصی فعال این دانشکده اضافه می‌شود.

دکتر جواد سرآبادانی در گفتگو با وب دا، اظهار کرد: دانشکده دندانپزشکی مشهد یکی از دانشکده‌های موفق کشور در حوزه دندانپزشکی بوده و همواره نام این دانشکده در میان 3 دانشکده برتر دندانپزشکی کشور دیده شده است.

وی تصریح کرد: در دانشکده دندانپزشکی مشهد بیش از 100 عضو هیأت علمی و بالغ بر هزار دانشجوی عمومی و تخصصی داریم و میزان ورودی و خروجی سالانه این دانشکده حدود 900 نفر بوده است.

معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پرشکی مشهد در رابطه با تعداد رشته‌ها و گروه‌های این دانشکده، بیان کرد: در حال حاضر 11 گروه تخصصی شامل آسیب‌شناسی دهان، فک و صورت، ارتودانتیکس، بیماری‌های دهان، فک و صورت، پریودانتیکس، پروتزهای دندانی، ترمیمی و زیبایی، جراحی دهان، فک و صورت، سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی، دندانپزشکی کودکان، درمان ریشه و رادیولوژی دهان، فک و صورت فعال است، اما با اقدامات صورت گرفته افزوده شدن 2 رشته جراحی ارتوگناتیک و ایمپلنت را در مهر ماه سال 1402 و یک رشته دیگر که لیرز در دندانپزشکی بوده را در بهمن ماه خواهیم داشت و با اضافه شدن این 3 رشته جدید مجموع رشته‌های تخصصی فعال دانشکده دندانپزشکی مشهد به 14 رشته می‌رسد.

دکتر سرآبادانی با بیان اینکه دانشکده دندانپزشکی مشهد در کنار فعالیت‌های آموزشی خود، حضوری پررنگ در حوزه‌های پژوهش، بهداشت و درمان دارد، خاطرنشان کرد: خدمات دندانپزشکی در کلینیک‌های آموزشی و ویژه این دانشکده همه روزه در دو نوبت صبح و عصر به بیماران ارائه می‌شود و در این کلینیک‌ها، ضمن ارائه خدمات دهان و دندان، توصیه‌های پیشگیرانه و مراقبتی را جهت حفظ سلامت دهان و دندان داریم.

وی تأکید کرد: همچنین خدمات درمانی دندانپزشکی در حوزه بیمارستانی  هم در بیمارستان‌های تخصصی کودکان دکتر شیخ و اکبر و کلینیک تخصصی بیماران تالاسمی و هموفیلی سرور و اکبر ارائه می‌شود و در این مراکز تمامی خدمات دندانپزشکی اعم از کشیدن، عصب‌کشی، پرکردن، جرم‌گیری و غیره انجام می‌شود، ضمن اینکه در نظر داریم تا به طور مجدد اورژانس دندانپزشکی بیمارستان امام رضا(ع) را فعال نماییم، اورژانسی که در ایام نوروز امسال خدمات درمانی بسیاری به زائران و مجاوران امام رضا(ع) در حوزه دهان و دندان ارائه کرد و  پیگیر هستیم تا این اورژانس مجدد فعال شود تا بتواند در فصل تابستان هم خدمت‌رسانی لازم را در حوزه دهان و دندان داشته باشد.


906.jpg - 37.74 kBاساسنامه و شیوه نامه اجرایی شورای دانشجویان مشاور آموزش به همت مرکزمطالعات و توسعه آموزش تدوین و در شورای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تایید و ابلاغ شد.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار کرد: دانشجویان به عنوان اصلی‌ترین ذینفعان نظام آموزشی نقش بسزایی در توسعه و بهبود آن دارند و باید از مشارکت ایشان بهره برداری کرد، در این راستا ایجاد یک شورای ساختارمند دانشجویی برای سازماندهی، هماهنگی و تسهیل فعالیت هایی در این زمینه ضروری است.

دکتررضا اخوان خاطر نشان کرد؛ شیوه نامه شورای دانشجویان مشاور آموزش در راستای اساسنامه کمیته های دانشجویی توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تدوین شده است و هدف آن حفظ و ارتقای کمی و کیفی آموزش از طریق تقویت و تثبیت مشارکت دانشجویان در حوزه توسعه و نوآوری آموزش علوم پزشکی و تربیت نسل آینده مدیران در این حوزه می‌باشد.

وی  ایجاد بستری مناسب برای توانمندسازی و به اشتراک گذاری تجربیات دانشجویان در حوزه توسعه آموزش علوم پزشکی و در نهایت رفع چالش ها و حل مسایل موجود را از جمله ماموریت های این شورا برشمرد و افزود؛ این شورا بر آموزش دانشجویانی که توانمندی لازم برای ارائه مشاوره و کمک به تصمیم گیری های آموزشی را دارند، تمرکز کرده و با حمایت و ارائه راهنمایی های لازم رشد فردی و حرفه ای آنان را تقویت و ایشان را برای رهبری در حوزه آموزش پزشکی آماده می سازد.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، شورای دانشجویان مشاور آموزش را متشکل از نمایندگان تمام ورودی های رشته های دانشکده ها به تفکیک تحصیلات عمومیunder-graduate)  )   و تکمیلیpostgraduate)  ) برشمرد و بیان کرد جلسات این شورا بصورت ماهیانه با حضور اعضای کمیته ی دانشجویی دانشکده ای تشکیل خواهد شد و پس از جمع بندی مسایل در صورت نیاز هرسه ماه یکبار توسط دبیردانشجویی توسعه آموزش، در شورای آموزشی یا تحصیلات تکمیلی دانشگاه طرح می شود.

دکتر اخوان آگاه سازی، تشویق و جذب دانشجویان برای مشارکت در فعالیت های توسعه آموزش، ایجاد بستری مناسب و فضایی دوستانه و حمایتی برای دانشجویان جهت طرح مشکلات و درخواست های آموزشی، بهره گیری از دانشجویان برای مشارکت در نقد و ارزیابی اجرای مصوبات،  بسترسازی برای تعامل، تبادل، و استفاده از تجارب دانشجویی در حوزه آموزش علوم پزشکی را از جمله وظایف شورای دانشجویان مشاور آموزش عنوان کرد و افزود؛ چشم انداز حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بکارگیری و مشارکت دانشجویان به عنوان یکی از ارکان اصلی سیاستگذاری، برنامه ریزی، رفع مشکل، اجرا و ارزشیابی فعالیت های نوآورانه و توسعه ای در حوزه آموزش علوم پزشکی، در سطوح دانشکده ای و  دانشگاهی است.


رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در حوزه برگزاری آزمون ارتقاء دستیاری پزشکی، در جریان روند برگزاری این آزمون قرار گرفت.

 به گزارش وب دا، چهل و دومین  آزمون ارتقاء و گواهینامه تخصصی پزشکی همزمان با سراسر کشور در 22 رشته و با حضور 752 نفر در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد که 23 نفر از شرکت کنندگان این آزمون از دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار و بجنورد بودند.

در این آزمون  200 سوال طراحی شده و مدت زمان آزمون ارتقا و گواهینامه دستیاران تخصصی پزشکی 180 دقیقه بود،همچنین برای دانشجویان اتباع با احتساب 25 درصد زمان اضافی تمهیدات لازم صورت پذیرفته است.

در آموزش دوره های تخصصی هدف از آموزش، رسیدن به حد قابل قبولی از دانش و مهارت بالینی است و ارزیابی نتایج آموزش در طی دوره دستیاری به وسیله ارزیابی درونی و آزمون های ارتقاء و در پایان دوره توسط آزمون گواهینامه و دانشنامه صورت می گیرد.

130.jpg - 66.25 kB

131.jpg - 73.74 kB

132.jpg - 74.70 kB

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image